شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مهلت

رسانه های صهیونیستی مدعی شدند؛

مهلت دو ساله آمریکا به محمود عباس برای انتقال قدرت

مهلت دو ساله آمریکا به محمود عباس برای  انتقال قدرت

رسانه های عبری ضمن طرح ادعای بالا گرفتن تنش ها در تشکیلات خودگردان بر سر جانشینی محمود عباس، از مهلت دوساله آمریکا به عباس برای تعیین جانشین خود و فراهم کردن زمینه انتقال قدرت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند رقابت در میان ارکان قدرت تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله بر سر جانشینی محمود عباس ۸۶ ساله به بالاترین سطح خود رسیده است و ابومازن برای تحویل دادن کلیدهای قدرت به شدت تحت فشار آمریکا قرار دارد.

این رسانه‌ها افزودند: شهر رام الله در کرانه باختری پس از رسیدن کارزار انتخاب جانشین برای محمود عباس به آخرین مراحل خود، شاهد روزهای پر تنشی بوده و دولت آمریکا نیز آخرین تلاش‌های خود را برای تأثیر بر صحنه سیاسی پس از محمود عباس به کار گرفته است.

بن به گزارش این رسانه‌ها، رام الله در چند هفته اخیر شاهد دیدارها و تماس‌های دوره‌ای و محرمانه بود که هدف آن، واحد و مشترک و به دنبال یافتن پاسخ به این سوال است که جانشین محمود عباس کیست؟ به ویژه که تعداد اسامی پیشنهادی برای این منصب بسیار اندک است و حول دو رهبر ارشد جنبش فتح یعنی «ماجد فرج» رئیس سازمان اطلاعات عمومی و «حسین الشیخ» وزیر امور شهری تشکیلات خودگردان می چرخد.

چند روز قبل نیز رسانه‌های عبری زبان خبری درباره مهلت دوساله به محمود عباس برای فراهم کردن زمینه انتقال قدرت منتشر کردند.

«یونی بن مناحیم» شرق شناس اسرائیلی نیز در این باره به نقل از منابع ارشد جنبش فتح گفت: دولت بایدن در این چند وقت محمود عباس را برای اجرای انتخابات در کرانه باختری و نوار غزه تحت فشار قرار نمی‌دهد تا از برخوردها و تنش‌های سیاسی و تقویت قدرت حماس جلوگیری کند. محمود عباس نیز برای برگزاری هشتمین کنگره جنبش فتح در ماه آینده آماده است تا «ماجد فرج» رئیس سازمان اطلاعات عمومی تشکیلات خودگردان را به عنوان یکی از اعضای کادر رهبری جنبش فتح انتخاب کند و بدین وسیله از قدرت «مروان البرغوثی» در کادر رهبری این جنبش بکاهد.

این ادعاهای روزنامه صهیونیستی در حالی است که «حسین الشیخ» به عنوان یکی از اعضای ارشد کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) با رد هر گونه آماده سازی برای انتخاب جانشین محمود عباس گفت: رئیس آینده تشکیلات خودگردان سوار بر تانک‌های اسرائیلی به قدرت نمی‌رسد، بلکه از طریق صندوق‌های رأی انتخاب خواهد شد.

ارزیابی محافل رژیم صهیونیستی این است که نبرد جانشینی محمود عباس ممکن است به ایجاد آشوب و حملات مسلحانه منجر شود و به همین علت رژیم اشغالگر برای تقویت جایگاه تشکیلات خودگردان تلاش می‌کند و در عین حال امیدوار است کادر رهبری آینده این تشکیلات بدون آشکار شدن تأثیرات تل آویو انتخاب شود.