شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#رئیس جمهور

به شرط تأمین منافع روسیه؛

پوتین: برای اتخاذ راه حل‌های دیپلماتیک آماده‌ایم

پوتین: برای اتخاذ راه حل‌های دیپلماتیک آماده‌ایم

رئیس جمهور روسیه می گوید درباره امنیت شهروندانش مصالحه نمی کند اما از جستجوی راه حل دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین هم استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام ویدئویی که صبح امروز چهارشنبه منتشر شد، از آمادگی مسکو برای یافتن راه‌های دیپلماتیک در راستای حل بحران اوکراین سخن گفت.

وی در این باره گفت: کشورمان همواره از گفتگوی مستقیم و صادقانه با هدف یافتن راه حل های دیپلماتیک برای پیچیده‌ترین مشکلات استقبال می‌کند.

با این حال، پوتین هشدار داد: منافع روسیه و امنیت شهروندانمان قابل مذاکره نیستند.

این در حالی است که در پی به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، غرب در اقدامی به اصطلاح هماهنگ تحریم‌های اقتصادی را علیه مسکو اعمال کرده و مدعی است که بسته به تحولات، آنها را افزایش می‌دهد.

روسیه اما می‌گوید به تحریم عادت دارد و رفتار اوکراین مبنی بر عدم پایبندی به توافق مینسک، چاره‌ای جز به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک نگذاشته بود.

همچنین در واکنش به تداوم ادعاهای غرب مبنی بر قریب الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین، پوتین روز گذشته نیز، طی اظهاراتی گفت: بهترین راه حل برای مسئله جاری، صرف نظر مقامات کی‌یف از پیوستن به ناتو و پایبندی به بی طرفی است. من این را نگفتم که نیروهای نظامی ما هم اکنون به منطقه دونباس اعزام خواهند شد؛ بلکه حمایت نظامی از لوهانسک و دونتسک را اعلام کردم.