شهر خبر

آغاز بارش برف و باران از جمعه در نیمی از کشور | این استان‌ها بارانی و برفی می‌شوند

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: در نوار شرقی و مرکز کشور وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه تا یکشنبه سامانه بارشی موجب بارش برف، باران، کاهش دما، احتمال وقوع تگرگ و مه‌آلودگی در نیمی از کشور و وزش باد نسبتا شدید در نواحی گرمسیری خواهد شد.

او از ورود سامانه بارشی به غرب کشور از روز جمعه خبر داد و افزود: منطقه اثر سامانه در روز جمعه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب اصفهان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین این سامانه در روز شنبه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، خوزستان و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

گودرزی گفت: برای روز یکشنبه نیز استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان درگیر این سامانه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همزمان روز شنبه در نوار شرقی و مرکز کشور وزش باد به نسبت شدید رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: از امروز تا روز جمعه نیز در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.