شهر خبر

انتخاب دوباره فردی که حضورش محل اختلاف فدراسیون ژیمناستیک و وزارت ورزش بود!

انتخاب دوباره فردی که حضورش محل اختلاف فدراسیون ژیمناستیک و وزارت ورزش بود!

انتصاب اخیر در فدراسیون ژیمناستیک در حالی صورت گرفته که حضور فرد منصوب شده، پیش از این تبدیل به محل اختلاف این فدراسیون با وزارت ورزش و جوانان شده بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجمع انتخاباتی هیئت ژیمناستیک استان خراسان جنوبی روز 23 بهمن ماه برگزار شد و محسن سلیمانی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اقدام به سخنرانی کرد.

حضور سلیمانی در این مجمع حالی صورت گرفت که هیچ اطلاع‌رسانی از طریق فدراسیون برای رسانه‌ها درباره انتصاب او طی روزهای گذشته صورت نگرفت و همین مسئله نیز تعجب بسیاری را به دنبال داشت.

سلیمانی پیش از این سابقه فعالیت به عنوان دبیر فدراسیون ژیمناستیک را داشت، اما چند سال پیش حضورش تبدیل به محل اختلاف وزارت ورزش با فدراسیون شد و او در نهایت مجبور به استعفا از این سمت شد. این در حالی بود که سلیمانی پس از این استعفا نیز در جلسات فدراسیون شرکت می‌کرد و فقط پست رسمی در اختیار نداشت.

سلیمانی روز 13 شهریور 96 حکم خود را به عنوان دبیر فدراسیون ژیمناستیک از مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشین ورزش و جوانان دریافت کرد. چند ماه بعد حضور او در یک دوره آموزشی که مربیانی از رژیم صهیونیستی نیز در آن حضور داشتند، حاشیه‌ساز شد.

اواسط آذر 98 بود که ژاله فرامرزیان معاون وقت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ژیمناستیک، خواستار کنار گذاشته شدن محسن سلیمانی دبیر و محمدمحسن نوری خزانه‌دار این فدراسیون و معرفی افراد جدیدی برای این پست‌ها شد. فرامرزیان با بیان اینکه موارد مورد نظر را به فدراسیون اعلام کرده، گفت که تا زمان کنار رفتن این دو مقام مسئول و به دلیل عدم رعایت صرفه و صلاح دولت هیچ مبلغی به فدراسیون پرداخت نخواهد شد. این مسئله واکنش تند اینچه‌درگاهی را به دنبال داشت و او در کمتر از 24 ساعت پس از مصاحبه فرامرزیان، پاسخ او را داد.

ماجرا در نهایت با استعفای سلیمانی و نوری در بهمن ماه و پس از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون به پایان رسید تا متولی اصلی ژیمناستیک در کشور از کمک وزارت ورزش بی‌بهره نماند و بتواند اعزام‌های مهم خود را انجام دهد. همه این موارد در حالی بود که 70 روز طول کشید تا رئیس پیشین فدراسیون تصمیم به معرفی جانشین برای سلیمانی بگیرد؛ تا اینکه حمیدرضا هاشمی در 18 خرداد 99 به عنوان سرپرست منصوب شد.

اینکه در چنین شرایطی و در حالی که یک نفر به اجبار وزارت ورزش کنار رفته و پس از دو سال باز هم آن پست را در اختیار می‌گیرد، سوالی است که مسئولان ورزش کشور  باید به آن پاسخ بدهند.

 

انتهای پیام/