سبو شهبازیان، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط خود اظهار داشت: پیشتر در پاس هم با سردار آجورلو همکاری داشته‌ام و این  روزها در آکادمی استقلال سرمربی تیم نوجوانان هستم. سردار آجورلو شاید کم حرف بزند اما به حرف‌هایش عمل می‌کند و خدارا شکر تیم استقلال هم شرایط خوبی با حضور او پیدا کرده است. آجورلو مدیری ورزشی است و تاثیراتش را می‌توانید مشاهده کنید. وضعیت تیم نوجوانان؟ تیم خوبی داریم. خوشبختانه توانسته‌ایم از زمان حضورم سه برد کسب کنیم و در جدول رده بندی صعود کنیم. امیدوارم در فصل جدید برنامه‌های‌مان را اجرا کنیم.

وی درباره وضعیت استقلال در لیگ گفت: استقلال سالی بسیار خوب را پشت سر می‌گذارد. تک تک بازی‌ها را دیده‌ام. شرایط بدنی بازیکنان هم خوب است و همه 90 دقیقه هم پرس می‌کنند و هم کم نمی‌آورند. بازیکنان جدید هم خوب بوده اند. آمانوف بسیار خوب کار کرده و بازی‌اش را مقابل تراکتور پسندیدم. شاگردانی مجیدی تمام آمارها را به خود اختصاص داده‌اند و امیدوارم این روند تا انتهای فصل ادامه پیدا کند.

مدافع اسبق آبی‌پوشان تهرانی در دهه 80 درباره وضعیت خط دفاعی استقلال عنوان کرد: سال‌های قبل به خط دفاعی انتقاد داشتم اما امسال اوضاع متفاوت بوده و هماهنگی خوبی در این بخش وجود دارد. سیاوش یزدانی امسال نمایش‌هایش درخشان بوده و آمار نشان می‌دهد ساختار خوبی حاکم شده. همان طور که گفتم امسال سال خوبی برای استقلال بوده. برگ برنده استقلال هم نیمکت تیم است که نفرات آن فاصله کمی با ترکیب دارند و این مسئله باعث شده دست فرهاد باز باشد. نگاه کنید که سرمربی ژستد را بیرون می‌کشد و جانشینش (مطهری) چقدر خوب کار می‌کند.

شهبازیان درباره نقطه ضعف تیم گفت: هر تیمی پاشنه آشیل دارد. فکر می‌کنم عدم حضور پرتعداد بازیکنان هنگام حمله، نقطه ضعف استقلال باشد. یامگا مقابل تراکتور فوق العاده بود اما هرگاه به داخل محوطه وارد می‌شد نفرات حاضر کم بودند. همچنین در سمت چپ زمین هم اندکی این تیم ضعف دارد. در سمت راست نفرات خوب برای ترکیب و جانشینی وجود دارد اما در سمت چپ فاصله جانشین جعفر سلمانی با او زیاد است.

وی درباره بازی مقابل فجرسپاسی گفت: بازی رفت را مشاهده کرده بودم و کیفیت بد زمین را بخاطر دارم. این بازی شرایطش متفاوت است. کار سخت است زیرا تیم کلانتری خوب بازی می‌کند و نفرات آن چنانی هم ندارد. دوندگی و جنگندگی حریف فوق‌العاده است اما استقلال قطعا برنامه ویژه‌ای دارد و اگر توپ را بیشتر روی زمین بچرخاند می‌تواند برنده شود.

شهبازیان تحلیل خود از ادامه لیگ را اینگونه بیان کرد: لیگ را بسیار خوب و جاندار می‌بینم. نیم فصل دوم فوق‌العاده ای خواهیم داشت و استقلال و پرسپولیس به شدت سعی دارند با حفظ فاصله، هیچ امتیازی از دست ندهند. لیگ امسال بسیار خوب و تاکتیکی است. تیم‌هایی چون آلومینیوم و مس خوب بازی می‌کنند و شانس‌های اصلی قهرمانی را استقلال و پرسپولیس و بعد از این دو تیم، سپاهان می‌دانم. استقلال امسال حواس جمعی دارد و امیدوارم با ادامه روندش به قهرمانی برسد.

انتهای پیام//