شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین

شکار پهپاد جاسوسی اوکراین توسط مدافعان دونتسک

کدخبر: 478215
اقتصادنیوز: مدافعان جمهوری خلق دونتسک یک پهپاد متعلق به نیروهای اوکراینی را که در منطقه پتروفسکی در حال جاسوسی بود،تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، درگیری و گلوله باران مناطق دونتسک و لوگانسک که روز دوشنبه استقلال آن ها از سوی ولادیمیر پوتین به رسمیت شاناخته شد و از سوی نیروهای اوکراین ادامه دارد و مدافعان جمهوری خلق دونتسک، یک پهپاد تجسسی نیروهای اوکراینی را سالم فرود آورده‌اند.

شبکه اول تلویزیون سراسری روسیه روز سه شنبه گزارش داد، مدافعان جمهوری خلق دونتسک کنترل یک پهپاد نیروهای اوکراینی را که در منطقه پتروفسکی در حال پرواز تجسسی بود، بدست گرفتند.

 بر اساس این گزارش، محتویات دوربین فیلمبرداری پهپاد تجسسی نشان می داد که این پهپاد، فیلمی را از مواضع مدافعان دونتسک گرفته و به نیروهای اوکراینی ارسال می کرد. 

این دومین پهپاد اوکراینی است که در روزهای اخیر به دست مدافعان جمهوری خلق دونتسک می افتد و دو روز پیش پهپاد تجسسی نیروهای اوکراینی پس از ۶۰ ساعت پرواز، با تلاش شبه نظامیان، سالم فرود آمد.

شبکه اول در گزارش دیگری از دونتسک اعلام کرد که بامداد امروز انفجار شدیدی در فرودگاه شهر دونتسک رخ داد اما جزییات بیشتری از این حادثه بدست نیامده است. 

این رسانه روسی اعلام کرد که در جمهوری خلق دونتسک یک گروه از خرابکاران اوکراینی نفوذ کرده و یک انبار تسلیحات و مهمات توپخانه ای را منفجر کردند و درگیری نیروهای سازمان پلیس دونتسک با این گروه ادامه دارد.

گلوله باران مناطق دونتسک و لوگانسک ادامه دارد.
 

کشته شدن دو غیر نظامی در لوگانسک 

رسانه روسی اعلام کرد گلوله باران مناطق مسکونی منطقه دونباس ادامه دارد و در شبانه روز اخیر در جمهوری خلق دونتسک دو غیرنظامی و یک نظامی کشته و در جمهوری خلق لوگانسک هم دو غیرنظامی کشته و سه تن دیگر مجروح شدند. 

ارتش اوکراین در گلوله باران مناطق دونباس، در بسیاری موارد از تسلیحات سنگین منع شده در توافقنامه مینسک استفاده می کند و گروه ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز این اطلاعات را تایید کرده است.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت و با سران این مناطق قراردادهای دوستی، همکاری و کمک متقابل امضا کرد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.