شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##انهدام#باند#سارقان#مغازه#کشف#فقره#سرقت

انهدام باند سارقان مغازه و کشف ۴۰ فقره سرقت

فرمانده نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری باند هفت نفره سرقت شامل چهار نفر سارق و سه نفر مال خر که اقدام به سرقت مغازه می‌کردند خبر داد.

انهدام باند سارقان مغازه و کشف ۴۰ فقره سرقت

سردار کیومرث عزیزی ظهر امروز سه سه‌شنبه سوم اسفند ماه در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات این خبر پرداخت و بیان کرد: با توجه به افزایش سرقت های سریالی و شبیه هم مغازه در حوزه شهرستان پاکدشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

 

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و بررسی صحنه وقوع سرقت ها و بانک های اطلاعاتی موجود مشخص شد چهار نفر از سارقان سابقه دار و سه نفر مالخر با تشکیل باند هفت نفره اقدام به سرقت در سطح شهرستان می‌کنند.

 

این مقام انتظامی عنوان کرد: با شناسایی افراد تشکیل دهنده این باند و با هماهنگی مقام قضائی ، پلیس آگاهی این شهرستان در دو عملیات مختلف ، اعضای باند سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر، و در تحقیقات صورت گرفته ، به ۴۰ فقره انواع سرقت اعتراف و سه نفر مال خر این باند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

 

رئیس پلیس شرق استان تهران با اشاره به شگرد سارقان گفت: سارقان چند روز قبل از سرقت اقدام به شناسایی مغازه هایی که ایمنی و امنیت کمتری داشتند نموده و به کمک دو دستگاه خودرو پیکان وانت و یک دستگاه خودرو پژو پارس اموال مسروقه را انتقال می دادند و در مورد نحوه سرقت ها شگرد های متنوعی داشتند به طوری در سرقت ها ، از تخریب قفل ، اهرم های دست ساز ، ورود از طریق کانال کولر و بالا بردن کرکره های برقی با اهرم های فولادی استفاده می کردند.

 

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اعلام کرد: سه دستگاه خودرو مذکور که در سرقت ها استفاده شده بودند توقیف و پس از تکمیل پرونده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

 

در پایان سخنان این مقام ارشد نظامی ؛ از کسانی که مغازه یا واحد تجاری آنان به این شیوه ها سرقت شده است خواست به پلیس آگاهی پاکدشت مراجعه کنند و در توصیه ای که به  شهروندان داشت ازآنان در خواست کرد ، ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت و غیره ، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ و انتقادات و پیشنهادات خود را با تلفن ۱۹۷ به ما اطلاع دهند.

 

منبع: خبر آنلاین