شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#لایحه بودجه#منابع#نمایندگان مجلس

مجلس ابزارهای تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های مدیریت شهری را تعیین کرد

مجلس ابزارهای تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های مدیریت شهری را تعیین کرد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ انواع ابزارهای تامین منابع مالی برای مدیریت شهری از سوی شهرداری ها را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 3 اسفند) قوه مفننه و  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با پیشنهاد جعفر قادری در راستای الحاق یک بند به تبصره 4 ماده واحده لایحه بودجه 1401 موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی به تبصره 4 ماده واحده لایحه بودجه 1401؛

شهرداری ها می توانند برای اجرای پروژه مدیریت شهری از انواع ابزار تامین منابع مالی و روش های اجرایی مناسب از قبیل منابع مالی، ساخت، بهره برداری و واگذاری (BOT) تامین منابع مالی و ساخت و تملک و بهره برداری (BOO)، طرح و ساخت کلید در دست (EPCF)، ساخت و بهره برداری و مالکیت واگذاری (BOOT)، ساخت و اجاره و واگذاری (BLT)، احیا و بهره برداری و انتقال (ROT)، ساخت و اجاره و بهره برداری (BLO)، مشارکت بخش عمومی و اختصاصی (PPP) با پیش بینی تضمین های کافی اقدام نماید.

آیین نامه اجرایی این بند ظرف مدت 3 ماه مشترکاً توسط وزارت کشور و وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری شورای عالی استان ها و کسب نظر از شهرداری ها تدوین و به تصویب هیات دولت می رسد.

انتهای پیام/