شهر خبر

جراحی کم نظیر بر روی شیرخوار چهار ماهه

کدخبر: 478134
اقتصادنیوز: یک فوق تخصص جراحی کودکان در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی عمل کم نظیری را بر روی یک نوزاد تازه متولد شده انجام داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فوق تخصص جراحی کودکان یک جراحی نادر بر روی شیرخوار چهار ماهه‌ای روز سه‌شنبه سوم اسفند در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی انجام داد.

دکتر امان‌ اللهی بعد از این عمل موفقیت آمیز گفت: این عمل یک مورد بسیار نادر است زیرا همزمان در بدن شیرخوار اندام‌های رحم، لوله رحم و تخمدان و اندام‌های مردانه، لوله اسپرم و بیضه مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: این تشخیص به کمک سونوگرافی و پس از بازکردن محل عمل قطعی شده و اکنون حال عمومی بیمار خوب و در مرکز تحت نظر است اما درمان و تشخیص نهایی پس از آماده شدن جواب پاتولوژی و بررسی های کروموزومی مشخص می‌شود.

دکتر امان اللهی دی ماه امسال هم در یک عمل جراحی نادر دیگر در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی موهای بلعیده شده از شکم یک بیمار را خارج کرد.

بیمار دختر بچه‌ای ۱۲ ساله بود که عمل «تریکو بزوار» یا تجمع موهای بلعیده شده طی چند سال برای وی انجام گرفت.

این توده مو در معده وی ایجاد انسداد کرده بود و همزمان توده مشابهی در روده باریک وی قرار داشت که هر ۲ با موفقیت خارج شد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان فوق تخصصی دکتر محمدکرمانشاهی با ۱۵۰ تخت فعال و حدود ۱۵ فوق تخصص کودکان و نوجوانان یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی منطقه غرب کشور است و یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های منطقه نیز در این بیمارستان فعالیت دارد.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۲۵ بیمارستان با بیش از چهار هزار تخت فعال دارد.