شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#وزارت#نمایندگان مجلس

مجوز مجلس به وزارت راه برای اخذ عوارض

مجوز مجلس به وزارت راه برای اخذ عوارض

نمایندگان مجلس به وزارت راه اجازه دادند تا برای بازسازی و بهسازی راه های اصلی و ریلی مطابق قانون از کاربران عوارض اخذ کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 3 اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره 3 ماده واحده لایحه با 110 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی به تبصره 3 ماده واحده لایحه بودجه 1401؛ به دولت اجازه داده می شود پس از عقد قرارداد با تامین کننده مالی خارجی، اقدامات قانونی لازم برای تامین سهم 15 درصد تسهیلات مالی خارجی از محل منابع صندوق توسعه ملی به عمل آورد و برای طرح های ریلی هزینه کند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با جزء 6 بند الف تبصره 4 ماده واحده لایحه بودجه 1401 موافقت کردند.

براساس جزء 6 بند (الف) تبصره 4 ماده واحده لایحه بودجه 1401؛

- وزارت راه و شهرسازی مجاز است با اخذ عوارض از کاربران، احداث و نگهداری، ‌بهسازی، بازسازی و بهره‌برداری طرح(پروژه‌های) بزرگراهی و راه اصلی و ریلی را مطابق قوانین مربوط از جمله ماده(27) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، در چهارچوب شرایطی که دولت تعیین می‌کند، مشمول این بند نماید.

انتهای پیام/