شهر خبر
بررسی لایحه بودجه|

سازمان زندان‌ها برای فروش یا واگذاری املاک تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان اقدام می‌کند

نمایندگان مجلس به سازمان زندان‌ها اجازه دادند تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل فروش یا واگذاری املاک به مفاد ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه اختصاص دهند.
خبرگزاری میزان - نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، با الحاق بندی به تبصره (۲) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بخش درآمدی بند الحاقی مذکور عبارت است از؛ سازمان زندان‌ها مجاز است تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و در قالب اختیارات مشابه جز (۱) بند (پ) ماده (۱۱۳) قانون برنامه ششم توسعه و ماده (۵) آیین‌نامه اجرایی آن از محل فروش یا واگذاری اراضی و املاک.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در توضیح پیشنهاد خود گفت: ما برای افزایش امنیت زندان‌ها و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای داخل مراکز زندان‌ها و یا مباحث مرتبط با بهداشت و درمان باید مبلغی را مشخص کنیم که بر اساس جز (۱) بند (پ) قانون برنامه ششم و از محل فروش یا واگذاری املاک بتوانیم هزینه کنیم.
 
رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: این پیشنهاد در چارچوب برنامه ششم توسعه مطرح شده و سقفی برای واگذاری یا فروش املاک پیشنهاد شده تا برای مواردی که در همان بند ماده ۱۱۳ قانون برنامه آمده هزینه شود لذا خلاف برنامه نیست.
 
انتهای پیام/