شهرخبر

دادگاه عالی ورزش درخواست استقلال را رد کرد

CAS درخواست استقلال برای بازگشت به لیگ قهرمانان را نپذیرفت.

استقلال

به گزارش همشهری آنلاین  بعد از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد  3 باشگاه ایرانی حق شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند، باشگاه استقلال نسبت به این حکم اعتراض کرد تا بلکه بتواند دوباره امکان حضو در این رقابت ها را به دست بیاورد. آبی ها در این خصوص شکایت خود را به دادگاه عالی ورزش بردند اما در نهایت CAS هم این درخواست را رد کرد تا عملا حضور استقلال در لیگ قهرمانان منتفی شود.

AFC در خصوص این پرونده نوشت: « کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم دادگاه CAS بابت رد فرجام‌خواهی باشگاه استقلال، علیه کمیته کنترل ورودی AFC بابت رد مجوز باشگاه برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا 2022 استقبال می‌کند. (تصمیم کمیته کنترل ورودی مطابق با بندهای 14.4 و 14.5 آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای بود.)

روز 6 ژانویه 2022، کمیته کنترل ورودی به این نتیجه رسید که استقلال و دو باشگاه ایرانی دیگر یعنی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان، تمام معیارهای مورد نیاز آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای را برآورده نکرده‌اند و مطابق آن، نباید مجوزهای مورد نیاز برای شرکت در لیگ قهرمانان را دریافت کنند.

در پی این اتفاق، باشگاه استقلال اعتراض خود را در دادگاه CAS مطرح کرد که حالا حکم کمیته کنترل ورودی تأیید شده است. هیچ فرجام‌خواهی از سوی باشگاه‌های پرسپولیس و گل‌گهر علیه حکم صادر شده در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح نشد.»