شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مجتمع

سیستم اعلام حریق مجتمع "تیراژه" یا خاموش شده یا خراب بود!

سیستم اعلام حریق مجتمع "تیراژه" یا خاموش شده یا خراب بود!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: در حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تیراژه کسبه آنجا گفتند که سیستم‌های اعلام حریق مجتمع تیراژه یا به دلایلی خراب بود یا آن‌ها را خاموش کرده بودند.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری تسنیم؛ ساعت 20:31 شب گذشته (دوم اسفند) حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تجاری شهید تیراژه واقع در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، نرسیده به بزرگراه شهید حکیم به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که در ابتدا آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی و سپس دو ایستگاه دیگر (در مجموع 6 ایستگاه) به محل حادثه اعزام شده و نخستین گروه از آتش‌نشانان در مدت زمان دو دقیقه و 10 ثانیه به محل حادثه رسیدند.

در طبقه همکف مجتمع تیراژه یک فست‌فود به وسعت حدود 40 متر دچار آتش‌سوزی شده و ظاهراً انفجاری نیز در آن روی داده بود.

شیشه‌های این فست‌فود شکسته و کف مغازه نیز تخریب شده بود؛ زیر این فست‌فود، یک بوتیک به همان وسعت 40 متر وجود داشت و آن مغازه نیز دچار آتش‌سوزی شده بود.

در کنار بوتیک مذکور نیز مغازه کوچکی (آشپزخانه فست‌فود طبقه بالا) وجود داشت که در آن چندین سیلندر گاز مایع 50 کیلویی نگهداری می‌شد و در صورت انفجار یکی از آن‌ها، شرایط به مراتب وخیم‌تر می‌شد.

آتش‌نشانان سیلندرها را با احتیاط کامل خارج کردند و در نهایت آتش خاموش و از سرایت آن به اطراف جلوگیری شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور آمار نهایی مصدومان حادثه آتش‌سوزی مجتمع تجاری تیراژه به 19 نفر رسید که 11 نفر از آنها توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده و همچنین دو آتش‌نشانان نیز در جریان این حادثه دچار دودگرفتگی شدند.

علت این حادثه هنوز مشخص نشده اما با توجه به انفجار اولیه، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر نشت گاز از همان سیلندرهای گاز حکایت دارد.

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران در گفت‌وگویی خبری با اشاره به جزئیات این حادثه اظهار کرد: برخی از اماکن تجمعی مانند برج‌های مسکونی، مراکز خرید و پاساژها اصلاً تجهیزات ایمنی ندارند که خدا باید به داد مردمی برسد که در آن‌ها تردد می‌کنند، در برخی از اماکن تجمعی دیگر نیز تجهیزات نصب شده اما تجهیزات مذکور سرویس و نگهداری نمی‌شود به طور مثال شلنگ آب دارند اما شلنگ آب فاقد آب بوده یا فشار لازم را ندارد یا اینکه خاموش‌کننده‌های آن‌ها شارژ نمی‌شود.

وی بیان کرد: در حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تیراژه نیز کسبه آنجا می‌گفتند سیستم‌های اعلام حریق مجتمع تیراژه یا خراب بود یا آن‌ها را خاموش کرده‌اند لذا اگر این سیستم‌ها روشن باشد و در لحظات نخست حادثه، هشدار دهد، حداقل مردم می‌توانند به سرعت از محل خارج شوند تا افراد دچار آسیب نشوند.

انتهای پیام/