شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##مجسمه#گوشه#قایم#شده#بود

روزبه نعمتی‌شریف هنرمند مجسمه‌سازی که اثری از او در چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر به نمایش گذاشته شد، با انتقاد از چیدمان آثار در این دوره، می گوید: «آثار درهم چیدمان شده بود؛ مثلا کسی که می‌خواست مجسمه ای را ببیند، باید از بین همه کارها رد می‌شد، می‌گشت و کاری را که دوست داشت پیدا می کرد که در گوشه‌ای قایم شده بود.»

به گزارش هنر ام‌روز، نمایشگاه آثار چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۳۰ بهمن ماه به پایان رسید و مراسم اختتامیه جشنواره هم ۱۳ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

در این دوره از جشنواره به گفته دبیر هنری، چیدمان آثار، رسانه محور نبود و کل چیدمان بر اساس یک فضای کلی هنری شکل گرفت که البته از سوی برخی هنرمندان واکنش هایی را هم به همراه داشت.

روزبه نعمتی‌شریف، هنرمند مجسمه‌ساز از جمله منتقدان این نحوه چیدمان است و به ایسنا می گوید: «امسال چیدمان چندان خوب نبود و از طرفی  نمایشگاه درست کیوریت نشده بود؛ یعنی آثاری که چیده شدند، جنسیت نداشتند و از هر چیز متفاوتی شما کار می‌دید.»

او ادامه می دهد: «انتخاب کنندگان نگاه واحدی نداشتند و هر چیزی که بود را در یک سبد ریختند. در حقیقت نه یک ریشه فکری در چیدمان کارها دیده می شد و نه یک ریشه هنری. از همه چیز و هر جایی کار بود.»

نعمتی شریف با اشاره به این نکته که تعداد زیاد آثار لزوما به معنی کیفیت بالا نیست، اظهار می کند: «انتخاب کننده باید بداند که زیاد ارائه دادن آثار لزوما به معنی کیفیت خوب نیست. شما وقتی تعداد آثار را زیاد می کنید، فکر مشترک، ایده های جدید و ... از بین می‌روند و یک عالم چیز هستند که هیچ معنایی ندارند و بازدیدکننده صرفا از کنار آنها رد می‌شود.» 

این هنرمند همچنین کیفیت کارهای ارائه شده، در حوزه مجسمه‌سازی را ضعیف‌ می داند و در عین حال تصریح می کند: «نمی‌دانم بخاطر این بود که مجسمه ها را پراکنده چیده بودند و یا کارهای خوبی در جشنواره شرکت نداشتند.»