لقمان رضایی، مربی کشتی فرنگی، درباره برگزاری مسابقات جام تختی به میزبانی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: رقابت‌های جام تختی آخرین مرحله انتخابی تیم‌ ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیاست و قطعا از این جهت برای کشتی گیران جوان ما جذابیت و اهمیت زیادی دارد چون در صورت نشان دادن شایستگی‌های خود می‌توانند دوبنده تیم ملی را از آن خود کنند. در ادامه نیز پس از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و درخشش در این رویداد می‌توانند در کنار قهرمانان جهان و المپیک برای حضور در سایر رویدادهای حساس‌تر وارد رقابت شوند.

وی در خصوص سطح کیفی مسابقات و افت اعتبار جام تختی توضیح داد: در سالهای نه چندان دور مسابقات جام تختی با حضور کشتی گیران خارجی مطرح برگزار می‌شد و طبیعتا از نظر فنی هم کیفیت مطلوبی داشت اما این روزها به دلیل مشکلات مالی که تحریم‌ها و قیمت ارز ایجاد کرده دیگر فدراسیون نمی‌تواند میزبان تیم‌های اروپایی باشد. در دنیا روزانه مسابقات بین المللی زیادی برگزار می‌شود و جوایز دلاری خوبی هم دارد و بنابراین تیم‌ها ترجیح می‌دهند در آن رویداد حاضر شوند مانند مسابقات دانکلوف که حتی کشتی گیران خودمان هم حضور داشتند.

رضایی با اشاره به عملکرد خوب علی ارسلان در جام دانکلوف گفت: ارسلان از کشتی گیران خوب ایران بود و هست و حالا تصمیم گرفته برای صربستان کشتی بگیرد. در جام دانکلوف هم خوب ظاهر شد و برای او و همه کشتی گیران آرزوی موفقیت دارم. حفظ سرمایه‌ها مهم است اما در هر وزن فقط می‌توان یک کشتی گیر اعزام کرد و بنابراین راضی نگه داشتن همه کار دشواری است. کادر فنی هم مجبور است در تمام رده‌ها از چارچوب تعیین شده استفاده کند. زمان خادم نام این چارچوب فرآیند بود و حالا در دوره دبیر با عنوان چرخه انتخابی نحوه ورود به اردوهای تیم‌ ملی مشخص می شود. ارسلان هم در این چرخه تعیین شده نتوانست نظر کادر فنی را جلب کند و این تصمیم را گرفت وگرنه او جزو چهار کشتی گیر نخست وزن خود بود.

انتهای پیام//