به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ 10 بهمن ماه ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران از وقوع یک سرقت عجیب در بزرگراه شهید همدانی خبر داد و اعلام کرد ورق‌های فولادی و سنگین وزنی که با برنامه ریزی و حساب‌شده در این بزرگراه به سرقت رفته و عملا تردد در بزرگراه شهید همدانی را غیر قابل ممکن شده بود. این سرقت  نیاز به خودرو، کارگروهی و ابزار و لوازم یا باز کردن ۱۰۰ها پیچ فولادی بزرگ و کار طولانی مدت داشته است. عدم حفاظت از سازه‌های سنگین شهر  به صورت آنلاین از طریق دوربین‌های نظارت ترافیکی، یکی از دلایل وقوع این سرقت‌ها است.

امانی در ادامه گفته بود: بدتر اینکه مسوولان شهر و  انتظامی زمانی از این سرقت مطلع شدند که راننده های خودرهای عبوری مطلع شده و آن‌ها را خبردار کرده‌اند و خدا می‌داند اگر دیرتر مطلع می‌شدند چه فاجعه‌ای رخ می‌داد. سرقتی که یک بزرگراه را بیش از یک ماه مسدود و تردد شرق به غرب را متوقف  کرده است!

بعد از تذکرات این عضو شورای شهر تهران فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر از دستگیری سارقان این بزرگراه داد و مشخص شد که سرقت از بزرگراه شهید همدانی توسط پیمانکار بوده است.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران اعلام کرد: سارقان و عوامل این سرقت مدت‌ها پیش و قبل از رسانه‌ای شدن این موضوع دستگیر شدند. ما هزاران قطعه پیچ سرقت شده از این پل را که در ده‌ها گونی ریخته شده بود، کشف کردیم و به شهرداری تهران تحویل دادیم. ۱۴ نفر را در این پرونده شناسایی و دستگیر کردیم. با دستگیری این افراد مشخص شد که سارقان از پیمانکاران همان پل بودند و البته در حال حاضر هم ازسوی پلیس به مرجع قضایی تحویل داده شده و در زندان هستند.

به دنبال آن سردار رحیمی در مصاحبه دیگری با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که بخش عمده‌ای از سرقت‌ المان‌های ترافیکی و شهری به وسیله پیمانکاران و یا کارگران شهرداری رخ می‌دهد.

15670633_722

به دنبال این موضوع ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، درباره صحبت‌های سردار رحیمی و سرقت‌های متعدد توسط پیمانکاران، اظهار کرد: ابتدا باید ببینیم مراجع قضایی در این باره چه می‌گویند، سردار رحیمی براساس پرونده‌هایی که در نیروی انتظامی تشکیل شده و اعترافات افراد نظر می‌دهند اما اینکه به طور قطع و یقین بدهیم تمامی سرقت‌های شهری کار پیمانکاران است درست نیست.

وی با اشاره به اینکه درباره بزرگراه شهید همدانی احتمال می‌دادیم که سرقت توسط پیمانکار صورت گرفته باشد، ادامه داد: نوع سرقت صورت گرفته، آشنایی افراد به کانال ورودی و نقاط اتصالی ورقه‌ها داشتند و ... نشان می‌دهد که سارق غیر آشنا نمی‌توانست اینکار را کند به همین دلیل قطع به یقین مشخص شد که سرقت توسط فرد آشنا است.

امانی با بیان اینکه نمی‌توانیم تمام سرقت‌های شهری را منتسب به پیمانکاران بدانیم، اضافه کرد: باید اجازه دهیم درباره هر سرقتی جداگانه، براساس احکام قضایی و شواهد اظهار نظر کنیم. به عنوان مثال سارقان ستون‌های برق بزرگراه یادگار امام توسط چند معتاد متجاهر صورت گرفته است و مربوط به پیمانکار نیز نبود.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: عدد سرقت‌هایی که از المان‌های شهری صورت می‌گیرد قابل توجه است و نمی‌توان گفت تمام سرقت‌ها توسط پیمانکاران انجام می‌شود البته شاید منظور سردار رحیمی بیشتر به پیمانکاران قبلی شهرداری بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پیمانکار از بزرگراه شهید همدانی سرقت کرد؟ خاطرنشان کرد: طبق گفته سردار رحیمی از شهرداری طلب داشته و ما نیز از طریق رسانه‌ها چرایی آن را مطلع شدیم. شورای شهر تهران حتما با حساسیت به این موضوع ورود پیدا می‌کند تا پیمانکاران شهرداری نحوه وصول مطالباتشان از شهرداری به صورتی نباشد که به چنین اعمالی دست بزنند. این نوع اعمال مجرمانه حتی اگر به اضطرار رسیده باشد، غیر قابل است کوتاهی یک مجموعه، مجوزها اعمال مجرمانه نیست.

انتهای پیام/