به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در معالات روز دوشنبه برای ساعاتی تا مرز 1908 دلاری بالا رفت. طلا برای آخرین بار در ماه ژوئن سال 2021 میلادی در این محدوده قرار داشت و برای هشت ماه در سطوح قیمتی پایین تر نوسان می کرد.

در روزی که گذشت حتی افزایش تردید ها درباره ملاقات روسای جمهور آمریکا و روسیه در مورد تنش های اوکراین نیز برای صعود راحت طلا کافی نبود. البته کاهش امیدها برای مصالحه میان طرفین در تنش های اوکراین بازارهای مالی اروپا را دستخوش نوسان کرد. بازارهای سهام اروپا در حالی که کمی نسبت به تنش ها امیدوار شده بودند مجددا با افزایش احتمال تقابل طرفین خود را در معرض بزرگ ترین بحران نظامی قاره سبز در دهه های اخیر می بینند.

با این حال ادامه دار شدن تنش های مربوط به اوکراین و نبود امید به مصالحه سریع میان طرفین بسیاری از تعلل های طلا از ابتدای سال 2021 میلادی را جبران کرده است. در حال حاضر و با توجه به شرایط کنونی تحلیل گران مرز 1900 دلار را مرز حمایت طلا می دانند هر چند که اوضاع به سرعت در حال تحول است و اطمینانی به این مرز نیست.

یکی از نکات امیدوارکننده بازار طلا در حال حاضر این موضوع است که مرتبه آخری که طلا توانسته بود تا این محدوده قیمتی بالا بیاید، به سرعت با کاهش قیمت مواجه شده بود اما در حال حاضر فلز زرد در حال مقاومت در این محدوده قیمتی است و همچنین وروری سرمایه به صندوق های قابل معاوضه طلا نیز امیدوارکننده بوده است. طلا به دلیل تورم بالای اقتصادهای بزرگ و همچنین تنش های اوکراین از ابتدای ماه فوریه تاکنون بیش از 6 درصد افزایش قیمت داشته است.