شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#پوتین

پوتین استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت

رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است.

پوتین استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی تلویزیونی گفت: این جوزف استالین بود که اوکراین را آزاد کرد و برخی اراضی را برای تشکیل دولت به آن داد و اوکراین بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ ما است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: اوکراین برای ما نه تنها یک کشور همسایه است بلکه ما دارای فرهنگ و دین مشترکی هستیم و در آنجا اقوام داریم. اوکراین معاصر به شکل کنونی خود توسط روسیه و پس از انقلاب ۱۹۱۷ تشکیل شد.

پوتین همچنین با بیان اینکه اوضاع در منطقه دونباس به مرحله حاد و دشواری رسیده است، افزود: منطقه دونباس از حاکمیت روسیه خارج شده و به حاکمیت اوکراین منتقل گردید.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: کمک هایی که روسیه از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۰ به اوکراین اعطا کرده است بالغ بر بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار است. اوکراین همواره از همکاری با روسیه بهره می برده و به هیچیک از تعهدات خود عمل نکرده است. اوکراین در گذشته گاز روسیه را سرقت می کرد و از برگه انرژی برای باجگیری از روسیه استفاده می کرد.

پوتین افزود: رهبران اوکراین نتوانستند دولتی حقیقی برپا نمایند و این امر به تکیه کردن آنها به کشورهای بیگانه همچون ایالات متحده آمریکا منجر گردید.

 

منبع: مهر