شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دمشق#وزیر خارجه#مسکو

فیصل المقداد: اسرائیل به زودی پاسخ دمشق را به تجاوزاتش خواهد چشید

فیصل المقداد: اسرائیل به زودی پاسخ دمشق را به تجاوزاتش خواهد چشید

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه که به مسکو سفر کرده در دیدار با همتای روسی خود سرگئی لاوروف آخرین تحولات عربی و بین‌المللی را با وی مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، لاوروف و المقداد بعد از این دیدار در نشست مطبوعاتی مشترکی شرکت کرده و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اشغال بخشی از خاک کشورش توسط آمریکا گفت: حمایت آمریکایی‌ها که شرق فرات را در اشغال خود دارند صرفا از جدایی طلبان نیست بلکه آنها از گروه‌های تروریستی هم حمایت کرده و ما اطلاعاتی در رابطه با انتقال تروریست هایی از این منطقه توسط آمریکا به کشورهای آفریقایی در اختیار داریم.

لاوروف هم در این رابطه گفت: با وزیر خارجه سوریه در رابطه با همکاری دو جانبه در زمینه هیا اقتصادی، فرهنگی، روابط بشر دوستانه، آموزشی و همکاری هکاری نظامی به بحث و تبادل نظر پراختیم.

او افزود: برای آنکه دولت سوریه با کارایی بیشتری قادر به مقابله با تروریسم باشد، نه تنها باید توانمندی‌های نهادهای مرتبط را تقویت کنیم بلکه باید اقدامات تخریبی در این زمینه هم متوقف شود.

لاوروف در این زمینه افزود: منظور من آن است که حملات مستمر اسرائیل علیه اهدافی در خاک سوریه باید متوقف شود ما به شدت این اقدامات را محکومی می‌کنیم زیرا این اقدامات نه تنها ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت است بلکه همانگونه که گفتم می‌تواند منجر به بحران شدن شرایط در تمام منطقه شود.

المقداد هم در این رابطه گفت: اگر تجاوزها ادامه پیدا کنند سوریه حق خود را برای پاسخ به این اقدامات وحشیانه محفوظ دانسته و آنها دیر یا زود خواهند فهمید که سوریه قادر است به شدت به آن پاسخ دهد.

او در این زمینه افزود: فکر می‌کنم هدف اسرائیل از این حملات تنها و تنها حمایت از متحدان تروریستش در خاک سوریه است.

انتهای پیام/