شهر خبر

گزارش کامل ایسنا از چهارمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

گزارش کامل ایسنا از چهارمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

ایسنا نوشت: چهارمین جلسه بررسی جزییات بودجه سال ۱۴۰۱ در بخش درآمدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) دوم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز، تعدادی از بندهای بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی را تصویب کرده و برخی را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند. 

در ابتدای جلسه نوبت عصر نیز روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را  قرائت کرد.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

 

***

گزارش کامل ایسنا از چهارمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

در ادامه بررسی های بودجه ای نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز،‌ مجلس ساز و کار واگذاری بنگاه های دولتی پس از احراز صلاحیت حرفه ای و اهلیت فنی و مالی در سال آتی را تعیین کرد.

همچنین نمایندگان در مصوبه ای شرکت‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی فعال در حوزه حمل و نقل را مکلف به واریز بخشی از سود سالیانه خود به حساب خزانه داری کل کشور کردند.

در مصوبه ای دیگر، نمایندگان دولت را مکلف کردند ماهانه بخشی از هزینه‌های جاری شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را به خزانه داری کل کشور واریز کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین ساز و کار تسویه بدهی های بانکی و مالیاتی مربوط به طرح های برق آبی و حرارتی و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران و مشاورین این طرح ها را تعیین کردند.

گزارش کامل ایسنا از چهارمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

در جریان بررسی بخش های درآمدی بودجه ۱۴۰۱، حجت الاسلام جواد نیک بین خواستار حضور رییس جمهور برای توضیح درباره حذف ارز ترجیحی شد و گفت: رییس جمهور به نمایندگان مجلس و مردم این اطمینان را دهد که با حذف ارز ترجیحی قرار نیست سفره مردم کوچک شده و یا تامین کالاهای اساسی به سختی و یا با قیمت بالا باشد.

نمایندگان مجلس در مصوباتی دیگر نیز معافیت ها و مشوق های مالیاتی برای بازار سرمایه مشخص کردند.

گزارش کامل ایسنا از چهارمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

در ادامه این جلسه، با پیشنهاد  عبدالرضا مصری، بند مربوط به چگونگی پرداخت بدهی دولت برای همسان سازی بازنشستگان، ایثارگران و تامین اجتماعی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

وی افزود: کمیسیون تلفیق مجددا درباره این بند بررسی های لازم را انجام دهد تا نظر نمایندگان تامین شود.

نایب رییس مجلس در پایان این جلسه گفت: برخی از نمایندگان از قبل برای برگزاری جلساتی برنامه ریزی کرده اند اما تاکید ما این است که جلسات نوبت عصر تا ساعت ۱۸ تشکیل می شود. در صورت عدم رعایت این موضوع جلسات مجلس به صورت سه شیفته خواهد شد.

وی همچنین گفت که طبق آیین نامه، جلسات مجلس برای بررسی بودجه در روزهای پنج شنبه در یک شیفت تشکیل می شود.

219