شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان

راهپیمایی ضد آمریکایی در مرکز افغانستان؛ پول‌های مصادره شده آزاد شوند

راهپیمایی ضد آمریکایی در مرکز افغانستان؛ پول‌های مصادره شده آزاد شوند

شهروندان معترض در ولایت «بامیان» در مرکز افغانستان امروز با برگزاری راهپمایی ضد آمریکایی خواستار آزادی پول‌های مصادره شده این کشور شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شهروندان بامیان در مرکز افغانستان با برگزاری راهپیمایی اعتراض‌آمیز علیه آمریکا تاکید کردند که مصادره دارایی‌های افغانستان از سوی آمریکا سبب گسترش بی‌سابقه فقر و گرسنگی در افغانستان شده است.

معترضان اظهارداشتند که اگر بزودی این دارایی‌ها آزاد نشود، فاجعۀ انسانی ناشی از فقر در افغانستان رخ خواهد داد.

دولت آمریکا حدود 10 میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را به بهانه روی کار آمدن طالبان مصادره کرده است. «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور نیز 10 روز پیش طی فرمانی اظهارداشت که 3.5 میلیون دلار از دارایی‌های افغانستان به عنوان غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر پرداخت شود.

«سیدعبدالرازق دانش» مسئول اتحادیۀ معلولان بامیان و از برگزارکنندگان این راهپیمایی به رسانه‌ها گفت که ساکنان این ولایت و به‌ویژه جامعۀ معلولان و خانواده‌های قربانیان جنگ‌ها از دولت آمریکا می‌خواهند که هرچه سریع تر دارایی‌ها افغانستان را آزاد کند.

وی افزود که متضرر اصلی وضعیت پیش‌آمده ناشی از مصادره دارایی‌ها افغانستان، مردم هستند.

معترضان بامیانی در پایان  این راهپیمایی،  قطعنامه‌‌ای صادر کردند و از سازمان ملل خواستند تا آمریکا را وادار به آزادسازی دارایی‌ها افغانستان کند.

در مادۀ سوم این قطعنامه آمده است که سازمان‌های امدادرسان و حقوق بشری در وضعیت دشوار کنونی باید با معلولان و خانواده‌های قربانیان در افغانستان همکاری و مساعدت کنند.

انتهای پیام/.