شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اصلاح‌طلب#قطر#رئیسی#رییس جمهور

ارزیابی فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره سفر رئیسی به قطر/ میزان مبادلات مالی ایران و قطر در حد نازلی است

ارزیابی فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره سفر رئیسی به قطر/ میزان مبادلات مالی ایران و قطر در حد نازلی است

ایرنا نوشت: فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به سفر رییس جمهور به دوحه گفت: در سال‌های گذشته استفاده صحیحی از ظرفیت اقتصادی همسایگان نکردیم و میزان مبادلات مالی ایران و قطر در حد نازلی است که این سفر می‌تواند روابط مالی و تجاری دو کشور را تقویت کند.

داریوش قنبری  درباره دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم گفت: فعال شدن دیپلماسی اقتصادی که موجب تامین منافع ملی شود و برای کشور ایجاد ثبات اقتصادی کند مورد تایید هر ایرانی دلسوزی است و بدیهی است بهترین و کم هزینه‌ترین منافع از طریق ارتباط با همسایگان حاصل می‌شود و دولت جمهوری اسلامی ایران باید ظرفیت‌های منطقه را شناسایی کند و ضمن تحکیم و توسعه روابط، میزان داد و ستد با همسایگان را افزایش دهد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با بیان اینکه ما طی سال‌های گذشته استفاده صحیحی از ظرفیت اقتصادی همسایگان نکردیم، گفت: ایران ۱۶ کشور مرز زمینی و دریایی دارد که این شرایط در دنیا منحصر به فرد و فرصت بزرگی محسوب می‌شود و به حدی بازار این کشورها متنوع است که جز برخی کالاها و خدمات خاص و چند تکنولوژی، اگر ایران تمام تمرکز اقتصادی خود را بر همین همسایگان متمرکز می‌کرد تقریبا از حیث صادرات و واردات نیازی به کشورهای دور دست نداشت. 

وی یادآور شد: دسترسی و توسعه روابط با همسایگان و کشورهای دوست برای ما فرصت است چون حداقل مشکل بعد مسافت با آنها نداریم و فقط باید برای این بازارهای متنوع و متعدد، کالا و خدمات داشته باشیم که این نیازمند قوی شدن تولید و خدمات مناسب و متناسب با بازار این کشورها است.

ارتباط با همسایگان در دولت سیزدهم بنیه اقتصادی کشور را تقویت می‌کند/نیاز قطر به بازار کشاورزی ایران

عباس زاده مشکینی: نمایندگان مجلس به آقای رئیسی نامه نوشتند "برای توافق عجله ای نداشته باشد"

نماینده مجلس: سفر رئیس‌جمهور به قطر می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد/ رتبه خوبی برای ریسک‌پذیری سرمایه‌گذارن خارجی نداریم

قنبری گفت: همه باید از اقدامات خوب دولت حمایت کنند و اکنون که رییس جمهور مصمم است روابط کشور با همسایگان را تقویت کند به طریق اولی باید مورد تشویق قرار گیرد چراکه هر جا و هر اقدامی که منافع ملی را تامین و بنیه اقتصادی کشور را تقویت کند باید مورد حمایت همه گروه‌ها قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مزایای سفر رییس جمهور به دوحه گفت: میزان مبادلات مالی ایران و قطر اکنون در حدود یک میلیارد دلار است که واقعا این رقم بسیار ناچیز است. ایران و قطر دو کشور ثروتمند هستند و همین کشور با برخی از کشورهای نزدیک به ما تا ۲۰ میلیارد دلار مراوده مالی دارد و این در حالی است که روابط ایران و قطر همیشه دوستانه و پایدار بوده است لذا اینکه در گذشته چه عواملی مانع توسعه روابط اقتصادی و مالی بین دو کشور شده، باید مورد مطالعه و آسیب شناسی قرار گیرد.

وی قطر را بازار بسیار خوبی برای محصولات کشاورزی ایران عنوان کرد و گفت: ایران، قطر و روسیه بزرگترین دارندگان منابع و ذخائر گاز در جهان هستند. لذا سفر دوحه می تواند مبنای خوبی برای توافق با کشور میزبان در رابطه با مدیریت بازار جهانی گاز اعم از استخراج، قیمت گذاری و صادرات باشد لذا امیدوارم سفر هیات ایرانی، سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور را افزایش دهد که رقم مبادلات مالی ایران و قطر به رقم بهتری برسد.

23217