شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#بنای#این#است#سقف#بودجه#مبلغی#اضافه#نکنند

سخنگوی هیات رییسه مجلس:

بنای دولت و مجلس این است که به سقف بودجه مبلغی را اضافه نکنند

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه بنای دولت و مجلس این است که به سقف بودجه مبلغی اضافه نکنند. گفت: ۵/۵ میلیارد یورویی که کمیسیون تلفیق برای موارد مربوط به پروژه های پیشران و زیرساختی اضافه کرده بود برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد تا نظر دولت در این زمینه را بررسی کنند.

اعتمادآنلاین|

«سید نظام الدین موسوی»  در حاشیه نشست علنی امروز-دوشنبه(۲ اسفند ماه) در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۱  کل کشور مجدداً بحث تبصره ۱ مربوط به در آمدها  را داشتیم و پیشنهادات متعددی توسط نمایندگان در این زمینه ارائه شد که پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً  چند جمع‌بندی و نتیجه‌گیری داشتیم.

به گزارش ایرنا، سخنگوی هیات رییسه مجلس بیان داشت: دربند(ی )  تبصره ۱ مقرر شد در راستای اینکه پروژه های پیشران  وزیرساختی از محل تهاتر نفت مازاد برای بی اثر کردن تحریم ها و رشد اقتصادی اجرا شود مبلغی ۵/۵ میلیارد یورو برای موارد پیشران  پیش بینی شده بود که به صورت تهاتر نفت اجرا شود.

نماینده مردم تهران گفت: موضوع دیگری که مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت این بود که آیا ما به لحاظ عملی امکان تولید این حجم نفت را داریم یا خیر. دولت  در این زمینه۴/۵ میلیارد یورو تهاتر نفت برای امور دفاعی پیشنهاد کرده بود که مشکلی نداشت چون خود دولت  پذیرفته بود و طبیعتاً مبنای این است که امکان تولید نفت برای این تهاتر وجود دارد این موضوع مصوب شد.

وی افزود:اما برای ۵/۵ میلیارد یورویی که کمیسیون تلفیق برای موارد مربوط به پروژه های پیشران و زیرساختی اضافه کرده بود تصمیم صحن مجلس این شد  که مجدداً به کمیسیون برگردد و این کمیسیون با بررسی نظر دولت بررسی کند  که اولاً این مقدار تولید نفت به لحاظ فنی امکان پذیر است یا خیر. این بررسی شود و نکته بعدی اینکه مواردی که قرار است ۵/۵ میلیارد یورو به آن اختصاص پیدا کند در زمره مسائل پروژه های پیشران و زیرساختی هست یا خیر .یعنی به یک جمع بندی در زمینه برسیم و نتیجه رامجدد به  صحن مجلس اعلام کند .

موسوی گفت: بنای دولت و مجلس این است که به سقف بودجه مبلغی اضافه نکنند.

ادامه دارد...