شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تبریز#جدید#جلوگیری

جزئیات جدید از سقوط جنگنده اف ۵ در تبریز | افزایش فوتی‌ها به سه نفر | جلوگیری از فاجعه با رشادت مثال‌زدنی خلبانان

استاندار آذربایجان‌شرقی، جزئیات جدیدی از سقوط جنگنده اف ۵ در تبریز را تشریح کرد.

سقوط جنگنده در تبریز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، استاندار آذربایجان‌شرقی، صبح امروز دوشنبه در پی سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در منطقه یکه‌دکان تبریز در محل حادثه حضور یافت و ضمن بررسی عملیات امداد و نجات، دستورهای لازم به مسوولان ذی‌ربط را صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی هم که در محل حادثه حضور داشت با بیان اینکه این هواپیما از نوع آموزشی F۵ حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده است، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

جلوگیری از فاجعه با رشادت مثال‌زدنی خلبانان

محمدباقر هنربر اظهار داشت: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال‌زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه یک نفر از همشهریان جان خود را از دست داد و وضعیت خلبانان هواپیما نیز در دست بررسی است.

هنربر خاطرنشان کرد: عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به‌طور کامل انجام شده است.

افزایش فوتی‌ها به سه نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز در خصوص فوتی ‌ای این حادثه گفت: دو خلبان (شهید صادق فلاحی و ‏شهید حنیفه‌زاد) و یک هموطن در اتومبیل شخصی خود از تلفات این حادثه هستند.

فداکاری خلبانان و هدایت جنگنده به منطقه کم جمعیت

امیرشاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی در خصوص این حادثه بیان داشت: ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح امروز یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی در حین بازگشت از ماموریت آموزشی دچار نقص فنی می‌شود، خلبانان با اینکه امکان استفاده از ایجکت داشتند ولی با فداکاری از این قابلیت استفاده نکردند تا جنگنده در منطقه پرجمعیت سقوط نکند و این جنگنده را به منطقه کم جمعیت هدایت کردند.

وی با عرض تسلیت شهادت سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه‌زاد، افزود: علت سانحه همچنان در دست بررسی است.