شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#تبریز

سخنگوی ارتش: دلایل سانحه سقوط جنگنده در حال بررسی است

سخنگوی ارتش گفت: دلایل سانحه سقوط جنگنده توسط تیم بازرسی و ایمنی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در حال بررسی است.
امیر سرتیپ دوم در گفت‌وگویی تلویزیونی در تشریح ، با تسلیت شهادت دو تن از خلبانان آموزشی نیروی هوایی ارتش و یکی از هم‌وطنان عزیز در جریان این حادثه، گفت: حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح امروز، یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در بازگشت از مأموریت آموزشی دچار نقص فنی شده و برای اینکه این هواپیما در نقطه کم تراکم سقوط کند، خلبانان عزیز ما این جنگنده را به سمت چنین منطقه‌ای هدایت می‌کنند.

سخنگوی ارتش تأکید کرد: اگر ایثار خلبان عزیز ما نبود، باید سانحه بزرگی روبرو می‌شدیم، این خلبان امکان استفاده از صندلی‌پران را به‌راحتی داشتند، اما از این فرصت استفاده نکردند و آن را به سمت نقطه کم‌جمعیت هدایت کردند و درنهایت جان خود را از دست دادند.

تقی خانی تصریح کرد: سرهنگ دوم صادق فلاحی از استادخلبانان پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز و یکی از خلبانان جوان این پایگاه به شهادت رسیدند.

سخنگوی ارتش بابیان اینکه علت این سانحه توسط تیم بازرسی و ایمنی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در محل حادثه در حال بررسی است.

وی با اشاره به موارد مشابه این حادثه در سال‌های گذشته، اظهار داشت: جان خود را خلبان عزیز ما در این حوادث با ایثاری که نشان دادند از دست دادند و باید قدردان چنین خلبانان رشید باشیم.
 

انتهای پیام/