شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خلیج فارس#دوشنبه#تنگه هرمز

گزارش هواشناسی ۲ اسفند ۱۴۰۰ / این ۱۴ استان برفی و بارانی می‌شوند

به گفته ضیاییان دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و سه شنبه علاوه بر این مناطق، دریای عمان مواج است.

گزارش هواشناسی ۲ اسفند ۱۴۰۰ / این ۱۴ استان برفی و بارانی می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطران وضع هوا از بارش باران و باران، وزش باد شدید و رعد و برق در ۱۴ استان طی امروز(۲اسفندماه) و کاهش دما تا ۶ درجه سانتیگراد در نیمه شرقی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۲اسفند) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، یزد، اصفهان، سمنان، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بارش باران، وزش باد شدید موقت، گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: صبح روز سه‌شنبه (۳اسفندماه) فعالیت این سامانه با بارش پراکنده در بخش‌هایی از شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی به پایان می‌رسد. 

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۴ و ۵ اسفندماه) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود، اظهار کرد: از روز جمعه (۶ اسفندماه) سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. 

به گفته ضیاییان روز دوشنبه (۲ اسفندماه) به علت وزش باد شدید در بخش‌هایی از مرکز، شرق، جنوب شرق جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست. 

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش نسبی دما گفت: روز دوشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما رخ می‌دهد و از سه شنبه تا آخر هفته در غالب نقاط کشور افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

به گفته ضیاییان دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و سه شنبه علاوه بر این مناطق، دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳ اسفندماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۴ اسفندماه) قسمتی ابری و در بعضی‌ ساعت‌ها همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و سنندج با دمای ۳- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.