شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوپک پلاس#نفت#انرژی

تولیدکنندگان نفت عرب: ائتلاف اوپک پلاس باید قرارداد تولید فعلی را حفظ کند

تولیدکنندگان نفت عرب: ائتلاف اوپک پلاس باید قرارداد تولید فعلی را حفظ کند

وزرای نفت کشورهای عرب تولیدکننده نفت عقیده دارند به نفع کل بازار انرژی است که ائتلاف اوپک پلاس به قرارداد فعلی تولید ادامه دهد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزرای کشورهای عرب تولیدکننده نفت در یک گردهمایی در عربستان تقاضا برای تولید بیشتر جهت پایین آوردن قیمت نفت را رد کرده و اعلام کردند ائتلاف اوپک پلاس باید به قرارداد فعلی تولید پایبند بوده و ماهانه 400 هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزاید.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس در دوم فوریه توافق کردند با توجه به ادامه بی‌ثباتی‌ها، به افزایش تدریجی تولید خود ادامه دهند.
عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان در یک کنفرانس صنعتی در ریاض گفت:«همه‌گیری کرونا و روند بهبود اقتصادها به ما یاد داده که محتاط باشیم».
وزرای انرژی امارات، بحرین، عراق، کویت و مصر هم در این کنفرانس حضور داشتند.

ائتلاف اوپک پلاس برای رسیدن به هدف تولید خود با مشکل مواجه شده و از طرف دیگر تحت فشار مصرف‌کنندگان بزرگ دنیا برای تولید بیشتر نفت جهت کاهش قیمت آن قرارگرفته است. ترس از اختلال احتمالی در عرضه نفت روسیه به‌خاطر بحران اوکراین هم بر این فشار افزوده‌است.
آژانس بین‌المللی انرژی در روز چهارشنبه از ائتلاف اوپک پلاس خواست فاصله بین هدف تولید نفت و تولید واقعی این گروه را کم کند.
قیمت نفت خام آمریکا بعد از یک افزایش 40 ‌درصدی به 91 دلار در هر بشکه رسیده که بالاترین رقم از 2014 را نشان می‌دهد. نفت خام برنت هم تا بالاترین رقم طی 7 سال گذشته بالا رفته‌است.
سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت:«ائتلاف اوپک پلاس همواره مراقب تعادل عرضه و تقاضا بوده و مسائل ژئوپولیتیکی مقصر افزایش قیمت نفت است».
احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق هم عقیده دارد به نفع کل بازار انرژی است که ائتلاف اوپک پلاس به قرارداد فعلی تولید ادامه دهد.
اوپک پلاس اعلام کرده در صورت امضای قرارداد اتمی ایران و برداشته شدن تحریم‌های نفتی این کشور، تلاش می‌کند تا ایران را هم با قرارداد تولید نفت همراه کند.
انتهای پیام/53