به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، آیت الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور قبل از سفر به قطر طی گفت و گویی در رابطه با اهداف این سفر مطرح کرد: این سفر به دعوت آقای شیخ تمین بن حمد، امیر قطر  انجام میگیرد. سفر به قطر با هدف گسترش روابط دو جانبه ایران و قطر و شرکت در مجمع کشور های تولید کننده و صادر کننده گاز در جهان صورت میگیرد، مجمعی که با میزبانی قطر برگزار میشود.

رییس جمهور با اشاره به فعال شدن دیپلماسی همسایگی در این دولت گفت: این سفر در جهت فعال شدن ارتباطات با کشور های حوزه خلیج فارس و استفاده از ظرفیت این کشور ها در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی است. 

وی اظهار کرد: همکاری ایران و قطر در حوزه انرژی قابل توجه است.ارتباطات در حوزه اقتصادی و انرژی در این سفر از نکات مهم و قابل توجه است 

رییس جمهور بیان کرد: همکاری ما با کشور های تولید کننده و صادر کننده گاز از دیگر اهداف این سفر است. ایران از موسسان این مجمع است زیرا که جزوه کشور مهم در تولید و صادرات گاز هستیم. همکاری در این مجمع و مذاکرات با کشور های حاضر در آن می تواند در جهت همکاری کشور های تولید کننده و صادر کننده گاز گام محسوب شود.

رییسی تصریح کرد: امیدواریم در این سفر که دیدار های دوجانبه با سران با کشور های حاضر در مجمع داشته باشیم. 

رییس جمهور در پایان افزود: این سفر در جهت ارتقای سیاسی و اقتصادی و تجاری بین کشور های منطقه و کشور های حوزه خلیج فارس گام مهم است.