شهر خبر

صبح امروز دوشنبه؛

نمایندگی لوهانسک: خمپاره باران اوکراینی ها ۲ غیرنظامی را کشت

نمایندگی لوهانسک: خمپاره باران اوکراینی ها ۲ غیرنظامی را کشت

نمایندگی جمهوری خودخوانده «لوهانسک» در منطقه دونباس در شرق اوکراین در بیانیه ای از حملات خمپاره ای نیروهای اوکراینی به مناطقی در لوهانسک و کشته شدن ۲ غیرنظامی در پی آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، دفتر نمایندگی جمهوری خود خوانده «لوهانسک» (LPR) در شرق اوکراین در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی (JCCC) اعلام کرد که در نتیجه خمپاره باران منطقه یادشده توسط نیروهای مسلح اوکراین در شامگاه یکشنبه، دو غیرنظامی کشته شدند.

طبق اعلام این دفتر، نیروهای اوکراینی ۹ بار با خمپاره‌های ۱۲۰ میلی متری که استفاده از آنها طبق توافقات مینسک ممنوع شده است، به سمت شهرک‌هایی در LPR شلیک کردند.

در بیانیه این دفتر آمده است: در نتیجه (این حملات) دو غیرنظامی منطقه لوهانسک کشته شدند و یک ساختمان مسکونی نیز به طور کامل تخریب شد.

پیشتر نیز مقامات جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» (DPR) و لوهانسک (LPR) صبح پنجشنبه اعلام کردند که نیروهای مسلح اوکراین به سمت مواضع آنها تیراندازی کرده و آنها را خمپاره باران نموده اند. آنها همچنین اعلام کردند که کی یف با استفاده از خمپاره و توپخانه، توافقات مینسک را نادیده می‌گیرد.

غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا با متهم کردن مسکو در ارائه اخبار نادرست درباره تنش‌ها در منطقه دونباس مدعی شده اند که این تاکتیک روسیه برای ایجاد بهانه‌ای جهت توجیه حمله نظامی خود به اوکراین است و اوضاع در دونباس آن طور که رسانه‌های روسی گزارش می‌دهند نیست.

اوکراین نیز اعلام کرده است که این نیروهای جمهوری‌های خود خوانده یاد شده هستند که مسبب تنش زایی و نقض آتش بس در این منطقه هستند.

مسکو نیز می‌گوید که اوکراین با عدم پایبندی به توافقات مینسک و با استفاده از فرصت در حال نسل کشی اهالی عمدتاً روس زبان منطقه دونباس است.