شهر خبر

کشف ده‌ها اسکلت سر بُریده در یک سکونتگاه قدیمی/ عکس

کشف ده‌ها اسکلت سر بُریده در یک سکونتگاه قدیمی/ عکس

باستان‌شناسان در طول کاوشِ یک دهکده رومی در امتداد خط قطار، با ۴۰ اسکلت بدون سر مواجه شدند.

به گزارش خبرآنلاین، باستان‌شناسان بریتانیایی از کشف حدود ۴۰ جسد ۲۰۰۰ ساله‌ی بدون سر در دهکده‌ای رومی که در امتداد خط قطار جدید HS۲ و در شمال غربی لندن واقع بود، خبر دادند.

باستان‌شناسان در حین کاوش، علاوه بر آثار و سکه‌های باستانی، محل دفن بیش از ۴۰۰ نفر را یافتند که حدود ۱۰ درصد از آنها بدون سر بودند [جمجمه اجساد در بین پاها یا کنار پاها  قرار داشت]. این اجساد در میان ۴۲۵ جسد مدفون در یک گورستان بزرگ با قدمت ۲۰۰۰ ساله در فلیت مارستون، نزدیک آیلسبری، باکینگهامشر بودند.

*سیستم ریلی HS۲ یک خط بین‌شهری و پرسرعت است. از سال ۲۰۱۸، HS۲ حدود صد مکان باستان‌شناسی از جمله دهکده فلیت مارستون را مورد بررسی قرار داده است.

کشف ده‌ها اسکلت سر بُریده در یک سکونتگاه قدیمی/ عکس

اسکلت‌ها می‌تواند متعلق به گروهی طردشده یا جنایتکار باشد

کارشناسان بر این باورند: این اسکلت‌ها می‌تواند مربوط به جنایتکاران یا گروهی باشد که طرد شده بودند؛ اگرچه سر بریدن در مناطق دیگر مشهور بوده است، به نظر می‌رسد که این روش در اواخر دوره روم یک مراسم تدفین عادی به شمار می‌آمد. ظرف‌های سفالی باستانی، یک قالب سربی قدیمی و همچنین ابزار و زیورآلات از دیگر کشفیات این کاوش بودند. HS۲ گفت در این میان همچنین صدها سکه باستانی یافت شد که که نشان‌دهنده «تجارت و تجارت» در این دهکده بوده است.

همچنین تعدادی بقایای سوزانده‌شده نیز توسط باستان‌شناسان طی سال گذشته در حین کار بر روی خط HS۲  کشف شد. به گفته برگزارکنندگان پروژه، تیمی متشکل از پنجاه باستان‌شناس در سال گذشته (سال ۲۰۲۱) کاوش در این منطقه را آغاز کردند.

منبع: foxnews / مترجم: الهه جعفرزاده

4747