شهر خبر

اتحاد ایران و قطر در قالب اوپک گازی موجب تعادل بخشی بازارهای صادراتی می شود

اتحاد ایران و قطر در قالب اوپک گازی موجب تعادل بخشی بازارهای صادراتی می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر آقای رئیسی در کوتاه مدت می تواند در افزایش همکاری های دو کشور در حوزه انرژی به ویژه گاز اثرگذار باشد.

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره اهمیت سفر فردای رئیس جمهور به کشور قطر و حضور در اجلاس اوپک گازی گفت: قطر علاوه بر اینکه از کشورهای دوست ایران در منطقه به شمار می رود، در کنار روسیه و ایران به عنوان یکی از  تامین کنندگان اصلی گاز در دنیا مطرح است. 

وی با بیان اینکه  ارتباط و اتحاد ایران، روسیه و قطر در قالب اوپک گازی می تواند موجب تعادل بخشی در بازار صادارتی گاز در دنیا باشد گفت: قطر از دوستان نزدیک ایران به شمار می رود و ما در ادوار مختلف رابطه خوبی با این کشور داشتیم؛ در همین راستا سفر آیت الله رئیسی به قطر  هم از جهت بین المللی در بحث اوپک گازی و هم در تقویت روابط دو جانبه فی مابین دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دستاوردهای احتمالی سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک گفت: سفر آقای رئیسی در کوتاه مدت می تواند در افزایش همکاری های دو کشور در حوزه انرژی به ویژه گاز اثرگذار باشد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه قطر اصولا واردکننده کالا و خدمات فنی مهندسی است، این مسئله می تواند ظرفیت خوبی برای کشورمان در حوزه صادرات ایجاد کند.

انتهای پبام/