به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله نخست پلی‌آف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» از سوم تا هشتم اسفندماه با حضور هشت تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، پیکان تهران، شهرداری ارومیه، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان و پاس گرگان برگزار خواهد شد.

دور رفت مرحله یک چهارم‌نهایی لیگ برتر مردان سه‌شنبه و چهارشنبه (سوم و چهارم اسفندماه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری خواهد شد. روز سه‌شنبه دو دیدار برگزار می‌شود که در نخستین بازی این مرحله تیم پیکان تهران از ساعت 15:30 به مصاف شهرداری ارومیه خواهد رفت.

خودروسازان تهرانی درحالی مقابل نماینده ارومیه قرار می‌گیرند که پیش‌تر در هفته نهم و بیست‌ودوم مرحله گروهی دو رالی پنج سته مقابل شاگردان محمدرضا تندروان سرمربی شهرداری ارومیه داشتند و در هر دو مسابقه موفق به پیروزی شدند. با این حساب رقابت دو تیم در پلی‌آف حساس و جذاب خواهد بود. از یک طرف پیکان به دنبال تکرار پیروزی‌های گذشته است و در طرف مقابل شهرداری ارومیه هدفی جز جبران شکست‌های گذشته در سر ندارد.

تیم پیکان در پایان مرحله گروهی با کسب 16 برد و 48 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. شهرداری ارومیه نیز 16 برد و 47 امتیاز کسب کرد تا با ایستادن در رتبه پنجم، حریف پیکان در دیدار پلی‌آف شود.

در دومین رقابت روز سه‌شنبه، تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از ساعت 18:30 دقیقه میزبان پاس گرگان خواهد بود. اصفهانی‌ها مرحله گروهی را با 20 برد و امتیاز رویایی 59 و قرار گرفتن در رتبه نخست به پایان بردند تا پاس گرگان که موفق به 12 پیروزی و 38 امتیاز در دور مقدماتی شد، به عنوان تیم هشتم، حریف سپاهان شود.

تقابل دو تیم در مرحله مقدماتی در هفته‌های هشتم و بیست‌ویکم به سود اصفهانی‌ها تمام شد. به این ترتیب شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس گرگان انگیزه‌های لازم برای جبران شکست‌های دور رفت را در مرحله نخست پلی‌آف خواهند داشت. البته اگر تیم قدرتمند و مدعی فولاد مبارکه سپاهان چنین اجازه‌ای به حریف بدهد.

دو دیدار دیگر دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان، روز چهارشنبه (چهارم اسفندماه) از ساعت 15:30 دقیقه با رقابت مقاومت شهداب یزد و مس رفسنجان استارت خواهد خورد؛ جایی که شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت که مرحله گروهی را با 18 برد، 50 امتیاز و ایستادن در رده سوم جدول پشت سرگذاشتند به دنبال آن هستند تا با قدرت‌نمایی مقابل مس رفسنجان (تیم ششم مرحله گروهی با 14 برد و 37 امتیاز) به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند. البته یزدی‌ها برای رسیدن به این هدف کار سختی مقابل شاگردان اسماعیل بادرنگین خواهند داشت. دو تیم در حالی راهی پلی‌آف شده‌اند که پیش‌تر مس رفسنجان در هفته دوازدهم با نتیجه سه بر یک مقاومت شهداب یزد را شکست داده بود تا بازی هفته بیست‌وپنجم با انتقام سه بر یک یزدی‌ها مقابل حریف تمام شود.

لبنیات هراز آمل نیز از ساعت 18:30 دقیقه دومین دیدار روز چهارشنبه را مقابل فولاد سیرجان ایرانیان برگزار می‌کند.  شاگردان بهروز عطایی به عنوان تیم دوم جدول رده‌بندی (18 برد و 52 امتیاز) مرحله گروهی را تمام کردند و در حالی با فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان تیم هفتم (13 برد و 38 امتیاز) رو در رو می‌شوند که حاصل دو دیدار دور مقدماتی در هفته‌های یازدهم و بیست‌وچهارم به سود آملی‌ها تمام شده بود.

تلاش شاگردان رضایی در تیم فولاد سیرجان ایرانیان برای عرض‌اندام مقابل یکی از مدعیان بالانشین جدول در مرحله پلی‌آف در نوع خود دیدنی خواهد بود هرچند که لبنیات هراز آمل هم قطعا پیروزی‌های گذشته را در دور دوم مسابقات به دست فراموشی خواهد سپرد تا با چهره‌ای متفاوتی مرحله‌ یک‌چهارم نهایی را آغاز کند.

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (پنجم و ششم اسفندماه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود.

بازی‌های این مرحله به صورت دو برد از سه بازی برگزار خواهد شد و در صورت نیاز به بازی سوم، تیم‌های مدعی روزهای شنبه و یکشنبه (هفتم و هشتم اسفندماه) با هم رقابت خواهند کرد.

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان ایران در سال 1400 روزهای 13، 15 و 17 اسفندماه برگزار خواهد شد و بر اساس برنامه سازمان لیگ، بازی رفت فینال روز یکشنبه 22 اسفند، بازی برگشت فینال سه‌شنبه 24 اسفندماه و در صورت نیاز به مسابقه سوم، پنج شنبه 26 اسفندماه برگزار می‌شود.

برنامه کامل مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر مردان به این شرح است:

* دور رفت مرحله یک‌چهارم‌نهایی

سه‌شنبه 3 اسفندماه
ساعت 15 و 30 دقیقه: پیکان – شهرداری ارومیه
ساعت 18 و 30 دقیقه: فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – پاس گرگان

چهارشنبه 4 اسفندماه
ساعت 15 و 30 دقیقه: مقاومت شهداب یزد – مس رفسنجان
ساعت 18 و 30 دقیقه: لبنیات هراز آمل – فولاد سیرجان ایرانیان

* دور برگشت مرحله یک‌چهارم‌نهایی

پنج‌شنبه 5 اسفندماه
ساعت 15 و 30 دقیقه:پاس گرگان – فولاد مبارکه سپاهان اصفهان
ساعت 18 و 30 دقیقه: شهرداری ارومیه – پیکان

جمعه 6 اسفندماه
ساعت 15 و 30 دقیقه: فولاد سیرجان ایرانیان – لبنیات هراز آمل
ساعت 18 و 30 دقیقه: مس رفسنجان – مقاومت شهداب یزد

* در صورت نیاز به بازی سوم مرحله یک چهارم نهایی

شنبه 7 اسفندماه
ساعت 15 و 30 دقیقه: پیکان – شهرداری ارومیه
ساعت 18 و 30 دقیقه: فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – پاس گرگان

یکشنبه 8 اسفندماه
ساعت 15 و 30 دقیقه: مقاومت شهداب یزد – مس رفسنجان
ساعت 18 و 30 دقیقه: لبنیات هراز آمل – فولاد سیرجان ایرانیان

انتهای پیام//