شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#پردیس#جدید

چرا بخشنامه ایثارگری در عمران پردیس و هشتگرد اجرا نمی‌شود؟

چرا بخشنامه ایثارگری در عمران پردیس و هشتگرد اجرا نمی‌شود؟

درحالی بخشنامه موسوم به ایثارگری در اکثر شهرهای جدید ایران اجرا شده اما این بخشنامه با گذشت حدود ۹ ماه از ابلاغ دستورالعمل آن در شهرهای پردیس و هشتگرد اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خردادماه امسال سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 2 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دستورالعمل نحوه اجرای بند د تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 را ابلاغ کرد.

بر این اساس مشمولین ماده 21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند به موجب بند د تبصره 20 باید به استخدام رسمی دستگاه اجرایی تبدیل وضع بایند.

در ماده 2 دستورالعمل مذکور تایید گزینش مشمولین، وجود پست بلاتصدی، پرداخت حق بیمه، داشتن قرارداد و... جزو شرایط تبدیل وضعیت مشمولان اعلام شده است.

در همین زمینه حدود 6 ماه بعد از این بخشنامه، سرپرست وقت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی طی نامه‌ای به زیرمجموعه‌های این وزارتخانه از جمله شرکت عمران شهرهای جدید ایران از آنها خواست حداکثر تا تاریخ 30 آذرماه 1400 فهرست تمامی مشمولان بخشنامه سازمان اداری و استخدامی را اعلام کنند.

بیش از دوماه از این مکاتبه می‌گذرد و پیگیری‌های تسنیم حاکی از آن است که بخشنامه ایثارگری برای اکثر شهرهای جدید ایران به جز هشتگرد و پردیس اجرا شده است.

پیگیری‌ها از شرکت عمران شهرهای جدید ایران نشان می‌دهد یکی از موانع اجرای بخشنامه ایثارگری در شهرهای مذکور تعداد بالای ایثارگران و تعداد کم پست‌های بلاتصدی در این شهرهاست. حال باید دید در تقریبا یکماه باقیمانده از سال 1400، بند د تبصره 20 قانون بودجه امسال به‌طور کامل اجرا می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام/