به گزارش برنا، سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مشاور آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که یکی از چهره‌های شاخص و انقلابی دولت سیزدهم نیز محسوب می‌شود، خبرنگاران را علاوه بر مقام انسانی و شهروندی ذاتی خود، دارای شان بالایی به واسطه‌ی تلاش شبانه‌روزی و ارتباط‌دهی بین مردم و مسئولین و پرچمدار شفافیت در کشور قلمداد کرد و در اقدامی کم‌سابقه، شخصا از خبرنگار بوشهری دلجویی کرده و با پذیرش خطای این اقدام از جانب زیرمجموعه‌ی خود، گفته است: اجازه نخواهم داد هیچ حاشیه‌ای، متن کارهای زیربنایی و حرکت پیشران در مناطق آزاد را به کام سرمایه‌گذران و بومیان مناطق آزاد تلخ کند و در مناطق آزاد باید پیرو فرمان رهبری در راستای جهاد تبیین، به سمت آگاهی و اعتلا باز باشد.

این اقدام در دولت سیزدهم، هرچند حرکتی طبیعی در کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود ولی در حافظه‌ی ما یک قیاس ایجاد می‌کند، و آن هم مقایسه‌ و بررسی تفاوت برخورد یک مدیر دولت مردمی به خاطر خطای یک نیروی دست چندم با برخورد زننده‌ی وزیر راه دولت روحانی با یک خبرنگار است، جایی که وزیر راه به جای پاسخ به خبرنگار، میکروفن او را پرت کرد و با نگاهی حق به جانب خم به ابروهای مبارکش هم نیامد.

به امید این‌که دولت مردمی و ایران قوی، در تمامی عرصه‌ها در راستای تحقق شعار خود، گام‌های محکم‌تری بردارد.

بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کشور، این اقدام هرچند کوچک اما شایسته را ارج می‌نهم.

به امید نهادینه شدن فرهنگ شفافیت، صداقت، پذیرش اشتباه و عذرخواهی در تمامی مسئولان و مدیران کشور عزیزمان ایران اسلامی؛ باید پذیرفت که تغییرات بزرگ از امور به ظاهر کوچک آغاز می‌شوند.

در نقل به مضمونی از سخنان ژرف و شگرف حضرت علی علیه‌‌السلام نیز مردم به مرور شبیه دولت‌مردانشان می‌شوند و رفتار مسئولین در آحاد جامعه نیز تکثیر می‌شود؛ از این رو بار سنگین و رسالت اجتماعی سنگینی بر دوش مسئولین است که می‌طلبد این اقدام پسندیده را ارج نهاده و همگان برای تحقق جایگاه حقیقی خبر و خبرنگار در جامعه تلاش کنیم.