به گزارش برنا؛ "سوری راغبی" با بیان اینکه در کودکان مبتلا به کرونا توصیه به مصرف کافی مایعات به‌ویژه آب می‌شود افزود: اگر کودکی نتواند آب دریافت کند یا تمایلی به مصرف آن نداشته باشد، ترجیحا آب میوه مثل مخلوطی از آب سیب، هویج و پرتقال یا مصرف دوغ برای تامین میزان مایعات کافی بدن کودک توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد وعده‌های غذایی کودک باید بیشتر و از حجم هر وعده کم شود گفت: برای کودک مبتلا به کرونا توصیه می‌شود ۸ تا ۱۰ وعده غذایی در روز استفاده شود و بهتر است غذا به‌صورت نرم و پوره باشد.

کارشناس مسوول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: غذا خوردن کودک به علت بی‌اشتهایی ناشی از ابتلا به کووید۱۹ ممکن است سخت باشد و توصیه می‌شود پوره سیب زمینی که مخلوطی از سیب زمینی، هویج، تخم مرغ آب پز، شیر و کره است همچنین پوره کدو حلوایی، هویج و پوره گوشت مرغ استفاده شود و اگر کودک سوپ دوست دارد از شیر در تهیه آن استفاده کنید.

وی با توصیه به استفاده از مغزها مثل پسته، بادام و گردو افزود: همچنین می‌توان از منابع کمک‌کننده افزایش اشتها مثل شربت‌های زینک پلاس، روی، ویتامین د، آهن، سلنیوم و مس نیز استفاده کرد.

راغبی مصرف انواع لبنیات کم‌چرب و پروبیوتیک را نیز مفید دانست و گفت: ترکیبی از آش حبوبات و میکس گوشت‌ها که هم منابع پروتئین گیاهی و حیوانی را دارد و مصرف روزانه حداقل یک تا ۲ میوه به‌صورت آب میوه یا خود میوه نیز در کودک مبتلا به کرونا توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: بهتر است غلات، ترکیبات نشاسته‌ای یا قند ساده کمتر مصرف شود چون این موارد می‌تواند باعث افزایش التهاب بدن شود و دادن مکمل‌ها طبق نظر پزشک و افزایش وعده غذایی مقوی و مغذی می‌تواند در بهبود کودک مبتلا به کرونا اثربخش باشد.

همزمان با افزایش موارد سرپایی و بستری بیماران کرونایی از هفته اول بهمن ماه و ورود کشور به پیک ششم کرونا، میزان ابتلای کودکان به بیماری کووید۱۹ نسبت به موج‌های قبلی این بیماری افزایش محسوس داشته است.