شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عتبات#عتبات عالیات#ثبت‌نام

پیش ثبت‌نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات آغاز شد+ جزئیات

کدخبر: 477394
اقتصادنیوز: طبق اعلام سازمان حج و زیارت، متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در دوره نوروزی ( ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا هشتم فروردین ۱۴۰۱) می‌توانند تا پایان 6 اسفند برای پیش‌ ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، سازمان حج و زیارت از آغاز پیش ثبت‌نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات خبر داد و اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند تا پایان روز جمعه ۶ اسفند، نام‌نویسی کنند.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، این سازمان پیش‌تر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در دوره نوروزی ( ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا هشتم فروردین  ۱۴۰۱) می‌توانند با تکمیل فرم مربوطه در سایت https://atabat.haj.ir/ برای خود وهمراهان پیش ثبت‌نام کنند.

 

همچنین این سازمان در قالب اطلاعیه پیش ثبت‌نام اعلام کرد:

۱- اعزام‌های برنامه‌ریزی شده فقط به صورت هوایی است و در صورت اعلام مجوز اعزام زمینی، شرایط مربوطه متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۲- پیش ثبت‌نام به صورت انفرادی و گروهی (حداقل ۱ نفر و حداکثر ۱۰ نفر) میسر است و افرادی که متقاضی اعزام با هم هستند در یک گروه ثبت نام می‌کنند مانند اعضای یک خانواده، در این‌صورت، هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج شود.

۳- هر نفر فقط یکبار و در یک گروه می‌تواند (به عنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت‌نام کند و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت‌نام شده (سرگروه یا همراهان) پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت‌نام با گروه جدید یا جابه جایی اسامی گروه خود باشد، می‌تواند نسبت به ثبت‌نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت کند که در این صورت اطلاعات ثبت‌نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

۴- کدملی و مشخصات متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، امکان ادامه فرایند وجود ندارد بنابراین در ثبت کد ملی دقت مضاعف به عمل آید.

۵- باتوجه به اطلاع‌رسانی‌های مرتبط با پیش ثبت‌نام از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است.

۶- تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل شامل روز، ماه و سال (به صورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

۷- کدملی همه افراد ۱۰رقمی بوده و باید همه ارقام (صفرهای سمت چپ) آن به طور کامل در فرم ثبت شود.

۸- پس از قطعی کردن پیش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می‌دهد که این شماره را یادداشت کرده و برای پیگیری‌های بعدی نزد خود نگهداری کنند.

۹- بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا داشتن کارت واکسیناسیون دارای QR کد و نتیجه منفی آزمایش PCR برای ۷۲ ساعت قبل از پرواز الزامی است.

۱۰- در صورتی که تعداد افراد پیش ثبت‌نام شده از ظرفیت اعزام دوره نوروزی در استان‌های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعیین و از طریق همین سایت به آنها اعلام می‌شود.

۱۱- قرعه‌کشی و اعزام افراد پذیرفته شده از استان محل سکونت سرگروه (قید شده در سیستم) صورت خواهد گرفت. بنابراین استان و شهر محل سکونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب کنند.

۱۲- پس از اتمام مهلت پیش ثبت‌نام (جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ ) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نیست.

۱۳- داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ اعزام ضروری است.

۱۴- فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای اولویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی، میسر نیست.