شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماه رمضان#ایران#دولت

توزیع برنج تنظیم بازاری تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

توزیع برنج تنظیم بازاری تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

مدیرکل هماهنگی توزیع وفروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به سیاست های دولت در خصوص کنترل قیمت ها  اقدامات و عملیات  اجرایی توزیع برنج  وارداتی از بیستم دی ماه  در کشور آغاز شده و همچنان  ادامه دارد .

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران ؛ حجت براتعلی با اعلام اینکه از ابتدای دی ماه تاکنون  مقدار 170هزار تن برنج وارداتی توسط دولت در اختیار  شبکه های مختلف عرضه و قابل دسترسی مردم قرارگرفته اظهار داشت: تامین برنج برای عرضه در بازار تا بعد از ایام نوروز وپایان  ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

براتعلی در خصوص موجودی  و امکانات کشور در قالب ذخایر راهبردی دولت و  بخش خصوصی اعلام کرد: هیچگاه ذخایر کشور به این مقدار نبوده و هیچگونه کمبودی در خصوص   ذخایر راهبردی کشور نداریم .

وی افزود: همچنین  در 6 ماهه اول سال   528 هزار تن برنج وارداتی توسط بخش خصوصی از گمرک ترخیص و وارد شبکه توزیع شده است .

براتعلی مجموع ترخیص برنج   توسط  بخش خصوص را  تاکنون  حدود 900 هزار تن دانست.

مدیر کل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:  نیاز سالیانه برنج کشور 3 میلیون و 200 هزار تن است که  امسال به دلیل خشکسالی ما حدود 10 درصد کاهش تولید داشته ایم و نیازمند واردات 1 میلیون و 400 هزار تن واردات برنج بود ه ایم.

وی تاکید کرد: با وجود واردات برنج ما هیچگونه مشکلی در خصوص تامین نیاز بازار تا پایان ماه مبارک رمضان نداریم  ضمن اینکه روند واردات در سال جدید نیز ادامه دارد .

مدیرکل هماهنگی توزیع وفروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه  سیاست اصلی دولت  این نیست که به صورت مداوم در بازار دخالت کند گفت: دولت در صورت نیاز با حضور در صحنه به تنظیم بازار و تامین نیاز کشور خواهد پرداخت.

 

انتهای یپام/