شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#اوکراین#رئیس جمهور

با تکیه بر اهرم تحریم؛

کاملا هریس: روسیه بهای سنگینی می پردازد

کاملا هریس: روسیه بهای سنگینی می پردازد

معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد چنانچه روسیه به اوکراین حمله کند، علاوه بر تحریم های بی سابقه، با عزم واشنگتن برای تقویت بال شرقی ناتو هم مواجه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، کاملاً هریس معاون ریاست جمهوری آمریکا، با سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد چنانچه روسیه به اوکراین حمله کند، با هزینه‌های اقتصادی بی سابقه و سنگینی مواجه خواهد شد.

او در ادمه این ادعا افزود که آمریکا بال شرقی ناتو را تقویت می‌کند و متحدان روسیه را چنانچه در تهاجم به اوکراین مشارکت کنند، با تحریم‌های اقتصادی شدید مواجه می‌کند.

هریس با لفاظی علیه روسیه گفت: اشتباه نکنید، اعمال این تحریم‌های سریع و هماهنگ خسارت سنگینی به مسببان این حمله وارد می‌کند. ما فقط به تحریم‌های اقتصادی بسنده نمی‌کنیم بلکه متحدان ناتو را هم در بال شرقی تقویت می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: نیروهای آمریکایی در داخل خاک اوکراین مبارزه نمی‌کنند اما از هر اینچ قلمرو ناتو دفاع خواهند کرد.

این ادعاها در حالی است که روز گذشته، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شد اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد روسیه برای حمله به اوکراین مصمم است- اتهامی که بارها از سوی مسکو رد شده است.