شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#راهیان نور

زمان آغاز سفرهای عمومی راهیان نور اعلام شد/ امکان عزیمت با خودروی شخصی + فیلم

زمان آغاز سفرهای عمومی راهیان نور اعلام شد/ امکان عزیمت با خودروی شخصی + فیلم

ستاد راهیان نور کشور در نظر دارد بر اساس دستور‌العمل‌های بهداشتی و درخواست‌های مردمی، کاروان‌های عمومی راهیان نور را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اسفندماه هر سال یادآور روزهای نابی‌ است که دلداگان به شهدا و عاشقان راه حماسه و ایثار، گام در مسیری می‌گذارند که سراسر آن نور و معنویت است. روزهایی که سختی رفت‌وآمد و مشکلات گوناگون را با جان و دل می‌خرند تا ذره‌ای از استقامت و شهامت مردان تاریخ‌ساز در هشت سال جنگ تحمیلی را درک کنند.

«هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند؛ آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند.» این بیانات مقام معظم رهبری در 24 شهریورماه سال 88 است که بر لزوم استخراج منابع عظیم از مناطق عملیاتی دفاع مقدس تأکید دارند. اردوی راهیان نور یکی سهل‌العبورترین، معابر برای رسیدن به این دستاوردها است. دستاوردهایی که جوانان آن زمان با خون خودشان به ارمغان آورده‌اند و امروزه یاد و نام آنها علاوه بر تزکیه نفوس، می‌تواند نقشه راهِ مناسبی برای آیندگان باشد.

متأسفانه به دلیل شیوع کرونا در کشورمان در سال 98، ستاد راهیان نور به صورت داوطلبانه و به عنوان اولین نهاد گردشگری، کاروان‌های خود را برای حفظ جان مردم تعطیل کرد و تمام توان خود را برای ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس به‌کار گرفت و نیروهای جهادی خود را برای کمک به بیماران کرونایی بسیج کرد.

ستاد راهیان نور کشور پس از دوسال تعطیلی، تصمیم دارد با توجه به فروکش‌کردن کرونا در کشور، تزریق واکسن‌ها و موج درخواست‌های مردمی برای حضور عمومی در مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس از 15 اسفندماه 1400، کاروان‌‌های عمومی راهیان نور را راه‌‌اندازی کند، تا مردم بتوانند به راحتی و تحت پروتکل‌های بهداشتی، مناطق جنگی و یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کنند.

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ضمن تائید این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از آمادگی کامل نیروهای جهادی ستاد راهیان نور برای حضور مردم در مناطق جنگی خبر داد و گفت: تمام عزم خود را برای برگزاری مجدد راهیان نور جذم کرده‌ایم تا سفری بدون دغدغه‌ برای ملت ایران فراهم آوریم؛ اما خواهش ما از مردم این است که حتماً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با مسئولین راهیان نور در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه حفظ سلامت مردم از مهم‌ترین اولویت‌های ما است؛ خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سفرهای خوب و در آرامشی را به مناطق جنگی داشته باشند.

اردوی راهیان نور , دفاع مقدس , جنگ ,

* تجهیز اسکان و یادمان‌های دفاع مقدس در ایام کرونا

پیش از این سردار ادیبی با حضور در خبرگزاری تسنیمضمن ارائه آخرین جزئیات راهیان نور 1400، به فعالیت‌های ستاد راهیان نور در زمان تعطیلی کاروان‌ها اشاره کرد و گفت: راهیان نور در این مدت تعطیل نبوده و یادمان‌های دفاع مقدس باز بوده‌اند. مردم، می‌توانند از این مناطق بازدید کنند ـ هرچند کاروان‌ها تعطیل هستند، اما زمانی که کاروان‌ها حضور نداشتند این فرصت را مغتنم شمرده‌ایم که هم در آیین‌نامه‌ها، هم در تقویت کاروان‌ها و زیرساختارها، اقداماتی مناسبی را انجام دهیم. خوشبختانه عمده‌ای از مشکلات زیرساخت یادمان‌های دفاع مقدس و محل اسکان راهیان نور در طی این مدتِ فراگیری بیماری کرونا را برطرف کردیم. هر چند با توجه به حضور چشمگیر مردم همچنان نیازهای بیشتری را در این یادمان‌ها می‌بینیم. دوستان و همکارانم در راهیان نور کمک کردند تا بخش مهمی از زیرساخت‌ها را در یادمان‌های دفاع مقدس و اسکان برطرف کنیم که ان‌شاءالله با بازگشایی راهیان نور مردم از این امکانات استفاده کنند و این تغییر و تحولات را متوجه خواهند شد. نکته دیگر در زمینه توسعه راهیان نور برای آینده است که در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و با اخلاص در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور، این موضوع مورد بحث قرار گرفته و بحمدالله زیرساخت‌های مناسبی برای آینده فراهم خواهد شد.

* برنامه ستاد راهیان نور برای افرادی که می‌خواهند با خودرو شخصی به مناطق عملیاتی سفر کنند/ ایجاد سامانه برای سفرهای شخصی به مناطق جنگ هشت ساله

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در خصوص سفر با خودروهای شخصی به مناطق جنگی گفته بود که کسانی که می‌خواهند با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی سفر کنند، درب‌های مجموعه اسکان راهیان نور به روی همه علاقه‌مندان باز است و می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. برای مثال در هویزه علاوه بر یادمان شهدا، محل اسکان نیز تعبیه شده که مردم می‌توانند ضمن بازید، اسکان نیز داشته باشند. در زمینه ساماندهی و خدمات به مردم  سامانه‌ای را برای خودروهای شخصی ایجاد کرده‌ایم که مردم می‌توانند، ثبت‌نام کنند هرچند این سامانه هنوز اعلام رسمی نشده و در آینده نزدیک آن را اعلام می‌کنیم . مثلاً فردی که در استان یزد است می‌تواند در سامانه ویژه استان یزد ثبت نام و از این خدمات استفاده کند که مردم بدون دغدغه به سفر راهیان نور بپردازند.

اردوی راهیان نور , دفاع مقدس , جنگ ,

آخرین جزئیات راهیان نور 1400 در گفتگو با سردار ادیبی در خبرگزاری تسنیم

سفرهای راهیان نور علاوه بر آشنایی با فرهنگ حماسه و مقاومت، ایثار و شهادت، روایتی از رشادت‌های رزمندگان اسلام است که ضروری است، هر ایرانی با تاریخ نه چندان دور دفاع مقدس آشنا شوند تا بدانند که این جوانان چگونه اجازه ندادند حتی وجبی از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار بگیرد.

-------------------------------------------

گزارش از محمد کربلایی

-------------------------------------------

انتهای پیام/