به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری بسیج، امور بانوان سازمان بسیج هنرمندان در بیانیه ای خطاب به وزیر ارشاد تاکید کرد: 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

«ن (۱) وَ القَلَمِ وَ مَا یَسطُرون (۲)»

قسم به قلم (۱) و قسم به آنچه با آن می‌نویسند (۲)
سوره مبارکه قلم- آیات ۱ و ۲

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

بدون شک هنر، دقیق‌ترین و رساترین وسیلۀ انعکاس اندیشه‌ها و آرمان‌های یک ملّت است. درخشش هنر در عرصه فرهنگ نیز موجب بالندگی و تکامل و نوید بخش جامعه‌ای پرنشاط، پرامید و پیشرو خواهد بود.

به فرموده مقام معظم رهبری {حفظه الله تعالی}: «انقلاب اسلامی ایران به هنر نیازمند است و هنر انقلاب میبایست هنری ممتاز، فاخر و پیشرو باشد.»

در این میان، هنر سینما قطعاً هنری برتر و فوق العاده است. هنری که شأن آن مؤثر بودن در پیشرفت و اعتلای کشور است. هنری که بازتاب عقاید، دیدگاهها، فرهنگ و رویکرد یک ملّت است.

مقولاتی همچون هنر متعهد، هنر دینی و هنر انقلابی؛ بار‌ها و بار‌ها در کلام رهبری انقلاب اسلامی مطرح شده و مسئولیت نهاد‌های انقلابی نقش آفرین را در برابر اجتماع و ارزش‌های الهی مورد توجه قرار داده و ورود به این عرصه را «جهاد» خطاب می‌کنند!

علیرغم تمام این توصیه‌ها و هنوز پس از گذشت چهل و سه سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، هرچند شاهد رشد و اعتلای سینما چه به لحاظ کیفیت، محتوا و موضوع و چه به لحاظ کمّیت فیلم‌ها بوده ایم؛ امّا به خصوص در مقولۀ ظهور بانوان در این عرصه، نظاره گر تصویر واقعی زن و به اصطلاح زن تراز اسلامی به طور مطلق نبوده ایم و این آمار به قدری ناچیز است که در خور توجه نمی‌باشد. دیدگاه سینمای انقلاب اسلامی در مقوله زنان به عنوان عناصر حیاتبخش خانواده، می‌بایست تبلور ایمان، تعهد، امید، حیا، نشاط و خودباوری باشد و نه در خدمت ابتذال و استحالۀ هویت انسان!

گفتمان سینمای انقلاب اسلامی، می‌بایست مبیّن کرامت زن در اجتماع، استحکام بخش نهاد خانواده و تعهد زوجین نسبت به هم باشد.

علی ایحال علیرغم تلاش‌های سازمان سینمایی برای برگزاری رخدادی متفاوت با سنوات پیشین که غیرقابل انکار است و علیرغم ظهور برخی آثار سینمایی مناسب و حضور سینماگرانی متعهد و ورود خانواده معظم شهداء، همچنان شاهد نمایش پوشش و تحرکاتی مغایر با شئونات اسلامی و قوانین دایر کشور بودیم که بدون تردید در شأن دولت سیزدهم و جشنواره‌ی فیلم فجر انقلاب اسلامی نبود.

از سوی دیگر، سخنان فیلمنامه نویس فیلم نمور و اظهارات تأمل برانگیز و تأسف بار ایشان در نشست خبری، مجددا زنگ هشدار نفوذ و ابتذال را برای مردم، متدینین و علما به صدا در آورد و موجب شد تا زحمات مدیران دولت سیزدهم در چهلمین جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی نیز تحت الشعاع قرار گیرد.

انتظار می‌رود وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، علاوه بر مقابله قاطع با هنجارشکنی در جغرافیای فرهنگی نظام، بر مبنای قوانین و دستورالعمل‌های موجود و برخورد جدی با نویسندة فیلم مذکور، که می‌تواند آغازگر قبح زدایی از انحرافات عمیق در سینمای ایران اسلامی باشد؛ اقدامات و تدابیر لازم را را در دستور کار قرار داده و نتایج آن ارائه شود. این تدابیر و سلسله اقدامات می‌تواند در بازنگری و اصلاح قوانین و آیین نامه‌ها و روش‌های موجود در تولید، نشر، اکران و حضور هنرمندان و آثارشان در رخداد‌های ملی و بین المللی و نظارت جدی بر انجام آن‌ها باشد. در این مسیر استفاده از نیرو‌های متعهد، مجرب و متخصص با رویکرد انقلابی از الزامات خواهد بود.

امور بانوان سازمان بسیج هنرمندان کشور به پشتوانه همراهی بانوان هنرمند، متعهد و دغدغه‌مند سراسر ایران اسلامی، آمادگی خود را در خصوص معرفی بانوان هنرمند شاخص و متخصص (بویژه در عرصه تحقیق و نگارش فیلمنامه) اعلام می‌دارد و امیدوار است مقام عالی وزارت دولت سیزدهم با استفاده بهینه از همکاری و مشارکت سایر نهاد‌های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی بتواند در جهت تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی و مقدمه سازی برای ظهور درخشان منجی عالم بشریت (عج) همگام با جریان خروشان حرکت انقلابی ملت شریف و شهیدپرور گام‌های موثری بردارند. ان شاء الله...

امور بانوان سازمان بسیج هنرمندان کشور و جمعی از بانوان هنرمند شاخص و انقلابی