شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#آمریکا#کنگره آمریکا

نماینده کنگره آمریکا: کاخ سفید قصد ندارد طالبان را به زودی برسمیت بشناسد

نماینده کنگره آمریکا: کاخ سفید قصد ندارد طالبان را به زودی برسمیت بشناسد

نماینده کنگره آمریکا با اظهار اینکه طالبان باید برای برسمیت شناخته شدن اصلاحات و تغییرات زیادی گسترده‌ای انجام دهد، تاکید کرد که واشنگتن قصد ندارد در آینده نزدیک طالبان را برسمیت بشناسد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جیسن کرو» نماینده کنگره آمریکا اظهار داشت که برسیمت شناختن طالبان به رفتار و عملکرد آن‌ها بستگی دارد و اگر طالبان خواستار رسمیت یافتن است باید خود را در برابر قوانین بین‌المللی بشردوستانه پاسخگو قرار دهد.

وی افزود: من سناریویی را نمی‌بینم که آمریکا در آینده نزدیک دولت طالبان را برسمیت بشناسد. باید اصلاحات زیاد، اقدامات بسیار و تغییرات گسترده در میان طالبان ایجاد شود تا دولت آن‌ها برسمیت شناخته شود.

عضو کنگره آمریکا درباره چگونگی تعامل واشنگتن به «صدای آمریکا» گفت: بنظر من این بستگی به طالبان دارد که چگونه رفتار می‌کنند. آیا آن‌ها اراده‌ای برای حکومتداری، رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و احترام به حقوق تمام انسان‌ها دارند یا خیر.

«توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان پیش از این نیز گفته بود که رسمیت یافتن طالبان به اقدامات آن‌ها بستگی دارد و واشنگتن هیچ جدول زمانی برای برسمیت شناختن دولت طالبان ندارد.

وی همچنین گفته بود: رفتار و برخورد طالبان با شهروندان افغانستان عامل تعیین کننده به رسمیت شناختن آن‌هاست، آمریکا در این زمینه با اعضای شورای امنیت و متحدان خود در حال مشورت است.

انتهای پیام/.