شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#دونالد ترامپ

کشف اسناد محرمانه در منزل ترامپ تایید شد

 کشف اسناد محرمانه در منزل ترامپ تایید شد

ایرنا نوشت: دفتر آرشیو ملی آمریکا انتقال اسناد محرمانه از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به اقامتگاه خود در مارالاگو ایالت فلوریدا را مورد تصدیق و تایید قرار دارد.

 شبکه خبری سی ان ان  با انتشار این خبر افزود: دفتر آرشیو ملی آمریکا روز جمعه (روز گذشته) تصدیق کرد که اسناد طبقه بندی شده را در مارالاگو اقامتگاه ترامپ در ایالت فلوریدا یافته و دراین زمینه  سرگرم مذاکره با وزارت دادگستری آمریکا است.

در خبر سی ان ان آمده است: بنابر یادداشتی که  از سوی «دیوید فریرو» (David Ferriero) از دفتر آرشیو ملی به کمیته نظارت کنگره ارائه شد، آمده است که ترامپ برخلاف هشدارهای داده شده حتی بعضی از اسناد و مدارک را در دوران ریاست جمهوری خود پاره کرده یا به توالت کاخ سفید ریخته است.

۱۵ جعبه از اسناد محرمانه

سی ان ان افزود: حدود ۱۵ جعبه از اسناد محرمانه و طبقه بندی شده دراقامتگاه ترامپ دراین مکان شناسایی شده که بنابر اعلام دفتر آرشیو ملی بر روی این جعبه‌ها علامت  «اطلاعات طبقه بندی شده امنیت ملی » دیده شده است؛  به همین دلیل کارکنان آرشیو ملی با وزارت دادگستری آمریکا در ارتباط هستند.

این گزارش می‌افزاید: دفتر آرشیو ملی آمریکا  در این زمینه اعلام کرد که احتمالا روند تحقیقات از این جعبه‌ها  تا  ۲۵ فوریه (۶ اسفند ماه) به طول انجامد.

توئیت های پاک شده 

سی ان ان درادامه گزارش داد: دفتر آرشیو ملی آمریکا  در نامه خود به کنگره آمریکا که روز گذشته آن را ارسال کرد خاطر نشان ساخته است بخشی ازاین اطلاعات مربوط به حساب شخصی توئیتر ترامپ و رئیس جمهوری آمریکا (@POTUS)  بوده، توئیت‌هایی که ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود، به پاک کردن آنها از صفحه حساب توئیتر مبادرت کرده است .

اهمال دولت ترامپ در درج و ثبت  کامل اسناد

فریرو در نامه جداگانه‌ای خطاب به «کمیته ناظر کنگره»، «کمیته امنیت ملی سنا» و «کمیته امور دولت فدرال » نوشته است دولت ترامپ بطور کامل به درج و ضبط اسناد مبادرت نکرده است، اسنادی  که توسط شخص رئیس جمهوری و یا کارکنان وقت در کاخ سفید در شبکه‌های اجتماعی به انتشار آنها مبادرت کرده بودند.

سی ان ان افزود: این مقام  دفتر آرشیو ملی آمریکا در نامه خود به این سه کمیته ابراز نگرانی کرده که اطلاعات ثبت شده در هفت حساب توئیتری در دوران ریاست جمهوری ترامپ از سوی کارکنان کاخ سفید، به درستی ثبت و ضبط نشده‌اند، این حساب‌های توئیتری شامل «ایوانکا ترامپ» دختر ترامپ ، «اندرو جولیانی» پسر شهردار سابق نیویورک و  دستیار ویژه رئیس جمهوری و معاون مدیر دفتر روابط عمومی در دوران دولت ترامپ ، «مارک مدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

نگرانی عمیق کنگره از اقدام ترامپ

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه گزارش داد: «کارولین مالونی» نماینده حزب دموکرات از ایالت نیویورک و رئیس کمیته ناظر کنگره درباره گزارش جدید دفتر آرشیو ملی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که تصدیق این دفتر نگرانی عمیق کنگره را در خصوص رفتار دولت ترامپ در حفظ و نگهداری اسناد  و انتقال برخی از اسناد محرمانه و طبقه بندی شده به مارالاگو محل اقامت ترامپ، بوجود آورده است.

پیدا شدن اسناد در توالت کاخ سفید

سی ان ان ادامه داد: دفتر آرشیو ملی آمریکا در گزارش خود خاطر نشان کرده است در برخی موارد ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود حتی برخی از اسنادی که به صورت ورقه کاغذ به وی ارائه شده بود را پاره کرده است که تعدادی از این اسناد پاره شده را  کارکنان کاخ سفید به یکدیگر چسبانده‌اند.

در گزارش سی ان ان اضافه شده است: ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود اغلب برخی از اسناد، پیش‌نویس‌ها و یادداشت‌ها را پس از خواندن پاره می‌کرد و گفته می‌شود بطور دوره‌ای این اوراق پاره شده در توالت کاخ سفید به دور ریخته می شد؛ زمانی که تعمیرکاران برای برطرف کردن انسداد توالت مراجعه می‌کنند متوجه این اوراق می شوند و این اسناد کشف می‌شود.

این رسانه دموکرات‌ها نوشت: در برخی موارد ترامپ از مشاوران خود می‌خواسته است تا یادداشت‌ها، اسناد و پیش‌نویس توئیت‌ها را به داخل هواپیمای ویژه رئیس جمهوری منتقل کنند تا وی بعدا آنها را در آنجا مورد بازبینی قرار دهد.

سی ان ان  افزود: رفتار ترامپ در باره حفظ اسناد چه در دوران ریاست جمهوری وی و چه پس از آن می‌تواند طی ماه‌های آتی تحت بررسی شدید حقوقی قرار گیرند چرا که تحقیقات کنگره به سوابقی که توسط دفتر آرشیو ملی آمریکا صورت گرفته، تازه آغاز شده است، هرچند کارشناسان  تصور نمی‌کنند که وی با اتهام جنایی در این زمینه مواجه شود.

۳۱۱۳۱۱