شهر خبر

اصابت گلوله خمپاره به خاک روسیه؛ اعلام وضعیت فوق‌العاده در منطقه راستف

اصابت گلوله خمپاره به خاک روسیه؛ اعلام وضعیت فوق‌العاده در منطقه راستف

ایرنا نوشت: به دنبال ورود دهها هزار پناهنده از دونباس به استان راستف روسیه، استاندار این استان راستف اعلام وضعیت فوق العاده کرد. همچنین امروز رسانه های روسیه از اصابت گلوله خمپاره از خاک اوکراین به منطقه راستف در خاک روسیه خبردادند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، واسیلی گلوبف استاندار راستف امروز (شنبه) در جلسه ای با حضور الکساندر چوپریان وزیر موقعیت های اضطراری روسیه در استان راستف وضعیت فوق العاده اعلام کرد. 

گلوبف گفت: بخاطر ورود گسترده شهروندان (از شرق اوکراین) به استان راستف، اعلام وضعیت فوق العاده از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ (امروز) را به صلاح می دانیم.

در همین حال به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، یک مقام امنیتی راستف اعلام کرد: امروز یک گلوله خمپاره که از اوکراین پرتاب شده بود، به منطقه ای در استان راستف اصابت کرد. 

 به گفته مقام، گلوله خمپاره ساعت چهار بامداد امروز در منطقه ای در فاصله یک کیلومتری مرز با اوکراین و در ۳۰۰ متری یک ساختمان مسکونی اصابت کرد و خسارت یا تلفات جانی نداشت. 

در همین حال به گزارش رسانه ها، در استان راستف، ۱۴۳ مرکز برای اسکان پناهندگان از دونباس آماده شده است.

تا صبح امروز بیش از ۲۵ هزار نفر از منطقه دونباس وارد استان راستف شده و چندین استان روسیه نیز برای اسکان پناهندگان اعلام آمادگی کرده اند. 

311311