شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارت بانکی#مترو

پرداخت پول نقد برای خرید بلیت مترو ممنوع شد

پرداخت پول نقد برای خرید بلیت مترو ممنوع شد

به‌منظور کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، از ابتدای اسفندماه دریافت وجه نقد در باجه‌های فروش بلیت مترو ممنوع است و ارائه بلیت صرفاً با کارت بانکی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیش از وقوع بحران کرونا، استفاده از پول نقد در بسیاری از فعالیت‌های روزانه افراد جای داشت اما شیوع این ویروس منحوس باعث شد به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، استفاده از پول نقد در موارد بسیاری جای خود را به دستگاه‌های کارتخوان بدهد. 

در این بین شهروندان زیادی به واسطه استفاده از تاکسی، مترو یا اتوبوس، استفاده زیادی از پول نقد دارند اما در بیش از یکسال اخیر پرداخت الکترونیک کرایه در تاکسی‌ها شتاب قابل توجهی گرفت و حالا بعد از ممنوعیت دریافت وجه نقد در ایستگاه‌های بی آر تی که از  اواخر تابستان 1400 آغاز شد، نوبت به ممنوعیت دریافت وجه نقد در ایستگاه‌های متروی تهران رسیده است.

بر این اساس طبق تصمیم اخذ شده از صبح فردا (یکم اسفندماه 1400) باجه‌های فروش بلیت در ایستگاه‌های متروی تهران و حومه، تنها با ارائه کارت بانکی به شهروندان بلیت می‌فروشند و دریافت وجه نقد از مسافران ممنوع است.

همچنین امکان خرید غیرحضوری بلیت‌های تک سفره مترو از اپلیکیشن‌های گوشی همراه مانند "تهران من" مهیاست و مسافران می‌توانند قبل از مراجعه به ایستگاه با خرید اینترنتی سفر سریعتری را تجربه کنند.

استفاده از دستگاه‌های فروش خودکار بلیت به نام ezpay هم یکی دیگر از راه‌های خرید بلیت‌های تک سفره و شارژ کارت بلیت‌ها در ایستگاه هاست که مسافران می توانند از منوی دستگاه گزینه «شارژ کارت» ، «مشاهده موجودی کارت» و یا «خرید بلیت» را انتخاب کرده و اقدام موردنظر خود را بدون معطلی در صف انجام دهند.

انتهای پیام/