شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان

شورای نگهبان طرح «حمایت از مالکیت صنعتی» را رد کرد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر از رد طرح حمایت از مالکیت صنعتی به دلیل وجود برخی ایرادات و ابهامات خبر داد. طرح ۱۵۲ ماده‌ای مالکیت صنعتی به مسائلی مانند اختراع، شرایط ثبت اختراع ها، حمایت از حقوق مخترع و جلوگیری از ضایع شدن حقوق آنها، پیش بینی فرایند ثبت اختراع، تعیین تکلیف حقوق مادی و معنوی مخترع، حمایت از جنبه‌های معنوی اختراع و تعیین قواعد واگذاری اختراع پرداخته است.

شورای نگهبان طرح «حمایت از مالکیت صنعتی» را رد کرد

طرح حمایت از مالکیت صنعتی به دلیل وجود برخی ایرادات و ابهامات از سوی شورای نگهبان رد و به مجلس ارجاع داده شد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر از رد طرح حمایت از مالکیت صنعتی به دلیل وجود برخی ایرادات و ابهامات خبر داد.

طحان نظیف نوشت:

طرح حمایت از مالکیت صنعتی در هفت جلسه شورای نگهبان بررسی شد.

با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در برخی مواد این طرح ابهام وجود داشت و در برخی موارد نیز مغایر موازین شرع و قانون اساسی شناخته شد. نظر شورا امروز جهت اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.

طرح حمایت از مالکیت صنعتی در نشست علنی ۲۶ آبان مجلس به تصویب وکلای ملت رسید و پس از چندین جلسه بحث و بررسی مواد در صحن علنی نهایتا در تاریخ ۲۱ آذر ماه سال جاری به شورای نگهبان ارسال شد.

طرح ۱۵۲ ماده‌ای مالکیت صنعتی به مسائلی مانند اختراع، شرایط ثبت اختراع ها، حمایت از حقوق مخترع و جلوگیری از ضایع شدن حقوق آنها، پیش بینی فرایند ثبت اختراع، تعیین تکلیف حقوق مادی و معنوی مخترع، حمایت از جنبه‌های معنوی اختراع و تعیین قواعد واگذاری اختراع پرداخته است.

 

منبع: تسنیم