شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#برف#برف و باران

سامانه بارشی جدید امروز وارد کشور می‌شود | کدام استان‌ها برفی و بارانی می‌شوند؟

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت و استان‌هایی که در این هفته با براش برف و باران موجه خواهند شد را معرفی کرد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، فریبا گودرزی گفت: برای ۲۴ ساعت آینده با ورود سامانه بارشی استان‌هایی همچون کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، جنوب آذربایجان شرقی و غربی، شمال استان‌هایی مثل خوزستان، چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران و وزش باد شدید وقتی در مناطق جنوبی گاهی رعد و برق را پیش‌بینی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای امروز شنبه ۳۰ بهمن وزش باد شدید موقتی روی کشور عراق را داریم که به دین جهت برخی از نقاط خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر پدیده گرد و خاک را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای فردا سامانه بارشی در کشور تقویت خواهد شد و بارش‌ها به استان‌های ساحلی خزر، نواحی مرکزی و شمال شرقی می‌رسد.

گودرزی افزود: برای دوشنبه برخی از  نواحی مرکزی و شمال دریای خزر، شرق، مرکز و جنوب غرب کشور این بارش‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: سه شنبه برای مناطقی از  خراسان رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت  و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد. از روز چهارشنبه نیز در کشور جوی آرام و پایدار را شاهد خواهیم بود.

گودرزی در مورد آب‌های جنوب کشور نیز گفت: از  دو روز آینده شمال خلیج فارس مواج  و متلاطم است.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: برای فردا بارش‌های سنگین در مناطقی از قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال ‌وبختیاری، شمال و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های مثل گیلان، البرز، تهران  خواهیم داشت که هشدار نارنجی برای برخی از این مناطق صادر شده است. توصیه می‌شود از فعالیت‌هایی مثل کوهنوردی و سفرهای غیر ضرور در این مناطق پرهیز شود.

وی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی تهران نیز گفت: برای تهران از امشب و همین طور فردا بارندگی توام با وزش باد شدید را پیش بینی خواهیم کرد.