شهر خبر

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای قطری تاکید کرد:

اهمیت سفر رئیس جمهور به دوجه به منظور شرکت در اجلاس اوپک گازی و تقویت مناسبات دوجانبه

وزیران امور خارجه ایران و قطر در مونیخ ضمن گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه از جمله اوضاع افغانستان درباره سفر پیش روی آیت‌الله رئیسی به دوحه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اعتمادآنلاین|

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دیروز جمعه (۲۹ بهمن ماه) برای شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ وارد شهر مونیخ شد، جمعه شب و در حاشیه این نشست با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

امیرعبداللهیان در این ملاقات با تأکید بر اهمیت روابط نمونه دو طرف، ابراز امیدواری کرد سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری کشورمان به قطر طی دو روز آینده به منظور شرکت در اجلاس اوپک گازی و تقویت مناسبات دوجانبه به صورت ممتاز انجام شود.

ضرورت کمک به مردم افغانستان برای عبور از این دوران سخت

رئیس دستگاه دیپلماسی در دیدار با همتای قطری همچنین با تبیین کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان و ضرورت کمک به مردم این کشور برای عبور از این دوران سخت، در خصوص آخرین وضعیت افغانستان با همتای قطری خود بحث و تبادل نظر کرد. گفتنی است جمهوری اسلامی ایران همواره بر تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تأکید کرده است.

انتظار قطر از سفر رئیس جمهوری به دوحه

موضوعات منطقه و تحولات منطقه خلیج فارس و بررسی آخرین وضعیت مذاکرات در وین از دیگر مباحث مورد گفت‌وگوی دو وزیر خارجه در مونیخ بود. 

وزیر امور خارجه قطر نیز در این ملاقات از انتظار دوحه برای سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه به قطر خبر داد و برنامه‌های پیش بینی شده برای این سفر و آمادگی دوحه برای مبنا قرار دادن این سفر به منظور ارتقای هر چه بیشتر روابط دو کشور را تشریح کرد. 

وی همچنین با استقبال از پیشرفت مذاکرات در وین و کلیدی خواندن نتیجه این مذاکرات برای منطقه، گزارشی از آخرین اقدامات قطر در موضوع افغانستان و گفت‌وگوهای جاری بین دو کشور ارائه داد.