شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##پیشرفت#قابل#توجهی#مذاکرات#دست#آمده

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید:

پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات به دست آمده

سخنگوی کاخ سفید همزمان با مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ اعلام کرد که پیشرفت قابل توجهی در هفته گذشته در این مذاکرات به دست آمده است و این پیشرفت‌ها ادامه دارد.

اعتمادآنلاین|

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نامه اخیر حدود ۲۰۰ سناتور جمهوریخواه به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد.

به گزارش ایرنا، جن ساکی اضافه کرد دور هشتم مذاکرات وین همچنان ادامه دارد و ما احساس می کنیم پیشرفت قابل توجهی در هفته گذشته بدست آمده است و این پشرفت‌ها ادامه دارند.

این مقام کاخ سفید در عین حال ادامه داد اما تا زمانی که در مورد همه چیز توافق نشود، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

سخنگوی کاخ سفید در حالیکه مذاکرات وین اکنون به مرحله‌ای رسیده است که سرنوشت آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی به ویژه آمریکا بستگی دارد، ادعا کرد اگر ایران جدیت نشان دهد می توانیم ظرف چند روز برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام به توافق برسیم و هرچیزی فراتر از آن امکان بازگشت به توافق را در خطر شدید قرار می دهد.

جن ساکی ادامه داد نمی توانم رویکرد یک دولت جمهوریخواه در آینده را پیش بینی کنم، اما باید تحولات چهار سال گذشته پس از خروج رئیس جمهوری پیشین از برجام را خاطر نشان کنم.

سخنگوی کاخ سفید در تداوم سیاست هراس واشنگتن از پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران مدعی شد که قابلیت دیدن توانایی های آنها را از دست دادیم و ایران به پیشرفت های قابل توجهی دست یافت و ما را به موقعیت کنونی رساند و همزمان با تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، ما را در موقعیت بسیار دشواری قرار داد.