سکه در معاملات پشت خطی روز جمعه زیر مرز ۱۲ میلیون تومان تثبیت شد و حمایت حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد. فلز گران بهای داخلی ساعت ۱۰ شب جمعه در بازار پشت خطی در محدوده ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران بهای داخلی زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی باقی بماند،‌ در گام اول تا سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی افت خواهد کرد و بعد حتی احتمال افت به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰هزار تومان وجود خواهد داشت. 

به نظر می رسد که شرایط نزولی در انتهای هفته در بازار دلار موجب شده است که سکه بازان با قدرت در موقعیت فروش قرار بگیرند. در این شرایط اگر اسکناس آمریکایی در روز شنبه حمایت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، احتمال افت بیشتر سکه بسیار قوی خواهد شد. 

البته بدون افت قابل توجه دلار نمی توان انتظار افت معنادار در بازار سکه را داشت. در انتهای هفته در بازارهای جهانی اونس طلا تقویت شده است و فلز زرد در مقطعی حتی به بالای مرز هزار و ۹۰۰ دلاری رفت. این افزایش اونس طلا موجب شده است که از افت قابل توجه سکه جلوگیری شود. سکه در شرایط فعلی ارزش ذاتی در محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دارد و این موضوع میتواند مانع بزرگی سد راه نزولی های بازار شود.