شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#مسکو#جدید

«مکسار تکنولوژیز» مدعی شد؛

تحرکات نظامی مسکو در بلاروس، کریمه و غرب روسیه ادامه دارد

تحرکات نظامی مسکو در بلاروس، کریمه و غرب روسیه ادامه دارد

یک شرکت فناوری فضایی آمریکایی که تجمع ادعایی نیروهای روسیه را دنبال می کند، مدعی شده است که تصاویر ماهواره ای جدید حاکی از تحرکات نظامی روسیه در چندین منطقه در اطراف اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مکسار تکنولوژیز» که یک شرکت خصوصی مستقر در آمریکا است، مدعی شد که تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده طی این هفته، فعالیت‌های نظامی را در چندین مکان در سراسر بلاروس، منطقه کریمه و غرب روسیه در نزدیکی مرز اوکراین نشان می‌دهد.

شرکت مذکور که هفته‌هاست تجمع ادعایی نیروهای روسی را دنبال می‌کند، در این باره اعلام کرده است که این تصاویر استقرار اخیر بالگردهایی متشکل از بالگردهای جایجایی نیرو و بالگردهای تهاجمی زمینی را در چندین مکان نزدیک به مرز اوکراین نشان می‌دهند. این تصاویر همچنین نشان می‌دهند که تعداد بیشتری هواپیماها جهت حمله به اهداف زمینی و همچنین واحدهای پدافند هوایی و تجهیزات پهپاد مستقر شده اند.

رویترز در ادامه نوشت که نمی‌تواند به طور مستقل آنچه را که در تصاویر نشان داده شده است، تأیید کند.

در همین راستا نیز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با تکرار اتهامات قبلی خود برضد روسیه، این بار مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفته است تا به اوکراین حمله کند.

بایدن با استناد به ارزیابی‌های اطلاعاتی گفت: الان من متقاعد شده ام که او (پوتین) تصمیم به حمله گرفته است. برای باور به این مسئله دلایلی داریم.

وی همچنین گفت: روزهای گذشته شاهد نقض‌های مکرر از سوی جدایی طلبان تحت حمایت روسیه بوده ایم. روسیه در ایجاد تفرقه بین ما و متحدانمان شکست خورد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: روسیه بیش از ۱۵۰ هزار نظامی را پیرامون اوکراین مستقر کرده و اجازه نخواهیم داد بهانه‌ای برای جنگ به دست آورد.

همه اینها در حالی است که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که با وجود فضاسازی‌هایی که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی انجام می‌دهند، مسکو قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد.

وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تعداد بیشتری از واحدهای ارتش این کشور از مرزهای اوکراین خارج شده‌اند. این وزارتخانه اعلام کرد که تعداد بیشتری از ادوات جنگی خود شامل تانک‌ها و خودروهای زرهی را از مرزهای اوکراین خارج ساخته است.